چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کتابخانه مرکزی قم نیمه اول امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: پروژه کتابخانه مرکزی قم بعد از 10 سال در نیمه اول سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، سجاد عمرانی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با همراهی امیرعلی عموزاده، معاون اداری و مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از کارشناسان اداره‌کل با هدف بررسی وضعیت عمرانی پروژه برای افتتاح در نیمه اول سال جاری، از کتابخانه مرکزی قم بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند نهایی آماده‌سازی محوطه و تجهیزات قرار گرفت.

وی ضمن بازدید از ساختمان کتابخانه مرکزی در خصوص دسترسی و هماهنگی برای تحویل برخی از بخش‌ها جهت انتقال تجهیزات خریداری‌شده با پیمانکار و مجری پروژه گفت‌وگو کرد.

عمرانی با تأکید بر لزوم تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی قم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان قم گفت: اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جاری، تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه‌های مرکزی در استان‌های مختلف است. پروژه کتابخانه مرکزی قم نیز به همت و عنایت مسئولین نهاد به ویژه دبیرکل آن، بعد از 10 سال در نیمه اول سال جاری افتتاح خواهد شد. فاز اول تجهیزات کتابخانه خریداری شده و در حال برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات در فاز دوم تا انتهای فروردین ماه هستیم.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از کمبود کتاب کودک و نوجوان برای کتابخانه مرکزی قم خبر داد و از تمام دستگاه‌های فرهنگی استان درخواست کمک و مساعدت کرد.


وی گفت: در مجموع ۲۳ هزار نسخه کتاب برای کتابخانه مرکزی قم تهیه شده است که حدود ۱۵ هزار نسخه آن آماده‌سازی شده و تنها ۸ هزار نسخه دیگر باقی مانده است.

امیرعلی عموزاده، نماینده و معاون ادرای و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این بازدید به عنوان کارفرما، بر لزوم هماهنگی با پیمانکار جهت تسریع در فرآیند تحویل موقت به منظور انتقال تجهیزات خریداری شده و همچنین اتمام محوطه‌سازی تا اوایل اردیبهشت ماه تأکید کرد.

یادآوری می‌شود، پروژه کتابخانه مرکزی قم که در خیابان امام خمینی (ره) واقع است از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم ساخته شده است. کتابخانه مرکزی قم در زمینی به مساحت ۲۴۲۶ مترمربع و با زیربنای ۳۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. این کتابخانه دارای مخزنی به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ نفر است. همچنین کتابخانه مرکزی قم کاربری‌هایی نظیر سالن جلسات، بخش نشریات، خدمات فنی، مرجع و اطلاع‌رسانی، باغ علم و کلاس‌های آموزشی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها