چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
وبینار «وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مشکلات و راهکارها»

وبینار «وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مشکلات و راهکارها»، ۲۶ فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در سلسله برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، رایزنی فرهنگی کشومان وبینار «وضعیت آموزش زبان فارسی در قرقیزستان؛ مشکلات و راهکارها» را روز پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ساعت ۱۲ به وقت ایران برگزار می‌کند.

در این نشست مجازی، پرویز قاسمی، رایزن فرهنگی ایران در بیشکک، دو تن از اساتید مرکر آزفای دانشگاه علامه طباطبایی و استادان زبان فارسی دانشگاه‌های دولتی بیشکک، اوش و اسلاویانی قرقیزستان سخنرانی خواهند کرد.

این وبینار با حضور اساتید دانشگاه‌های دولتی بیشکک، اوش و اسلاویانی قرقیزستان و پیام ویدئویی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و اعطای تقدیرنامه حداد عادل رئیس بنیاد سعدی به سه تن از فعالان برگزیده در حوزه ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی قرقیزستان برگزار می‌شود.

جایگاه زبان فارسی در جنوب قرقیزستان اوش، روش‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی بیشکک، وضعیت زبان فارسی در دانشگاه اسلاویانی، سیر تحول اجتماعی و سبکی شعر فارسی از آغاز تا قرن ششم، گفتاری در آموزش دستور زبان فارسی، گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک در زمینه زبان فارسی از جمله موضوعات مطروحه در این نشست است.

در ادامه سلسله برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، نماهنگی با عنوان «مرکز ایرانشناسی فردوسی نمادی از همکاری‌های فرهنگی ایران و قرقیزستان» امروز، همراه با سخنرانی رایزن فرهنگی کشورمان در بیشکک پخش می‌‌شود.

تجهیز مرکز ایرانشناسی فردوسی به آثار و منابع ایرانی به زبان روسی بنیاد ابن سینا مسکو، نمایش مستندی از اولین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان، نشست با استادان و مدرسان زبان فارسی دانشگاه‌ها و مدارس جمهوری قرقیزستان به میزبانی سفارت کشورمان، بازگشایی مرکز ایرانشناسی فردوسی در کتابخانه ملی قرقیزستان، رونمایی کتاب نسخه‌های خطی فارسی در آکادمی ملی علوم قرقیزستان از دیگر برنامه‌های دومین دوره هفته زبان و ادبیات فارسی در قرقیزستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها