چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
«ناجی»، روایت آغاز تا پرواز طلبه شهید محمدحسین ناجی به چاپ رسید

کتاب «ناجی»، روایت آغاز تا پرواز طلبه و پاسدار شهید محمدحسین ناجی دزفولی، توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ناجی»، روایتی به‌هم پیوسته از تولد تا شهادت طلبه و پاسدار شهید محمدحسین ناجی دزفولی است. سبک نگارش کتاب، سبکی متفاوت و نو در حوزه شهیدنگاری است. «ناجی»، روایت واحد نیست، بلکه بیش از 80 راوی، خاطرات کتاب را روایت کرده‌اند، اما خاطرات کوتاه از راویان مختلف با ظرافتی خاص به‌دنبال هم زنجیر شده‌اند به‌طوری که حالتی شبیه به مستند داستانی ایجاد شده است.
 
مصاحبه‌ها و پیاده‌سازی مصاحبه‌های این کتاب حاصل تلاش و تکاپوی گروه روایتگران شهدای شهرستان دزفول است که به قلم علی موجودی در قالب ۱۴ پرده و ۴۸۰ صفحه از انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 
گروه روایتگران شهدای دزفول، گروهی جوان، مردمی و خودجوش است که آثار با ارزشی در خصوص شهدای شهرستان دزفول، در حوزه کتاب از خود به یادگار گذاشته است.
 
شهید محمد حسین ناجی دزفولی، را می توان یک شخصیت چندبعدی، چندوجهی و جامع عنوان کرد. مخاطب با شهیدی مواجه می‌شود که از همان کودکی برای اهدافش ریل‌گذاری کرده است. هر آنچه او را به هدفش می‌رساند در پازل زیستنش می‌آورد و هرچه او را از هدف دور می‌کند، از گستره زندگی‌اش حذف می‌کند.
 
از کودکی! دقیقاً از کودکی. کسی که کلاس دوم دبستان به خاطر بی‌حجابی معلمش ترک تحصیل می‌کند، یک شخصیت معمولی نیست.
خصوصیت بارز دیگر حسین، دوندگی و خستگی‌ناپذیری در راه رسیدن به آرمان‌هایش است. استفاده از ثانیه ثانیه عمرش و تلف‌نکردن وقت. حسین از همان کودکی مشغول دوندگی است تا لحظه شهادت. آرام و قراری در این شخصیت پیدا نمی‌شود. حتی یک خواب راحت و آرام و همیشه می‌گوید: «مسیر ما مسیر وقت‌گذرانی نیست».
 
قطار زندگی حسین بارها در مسیر کمال‌طلبی‌اش، ریل عوض می‌کند، اما از حرکت نمی‌ایستد و جهت حرکتش عوض نمی‌شود.  در همان کودکی، زمانی ترک تحصیل می‌کند و می‌چسبد به کار و در مقطعی در کنار کار به تحصیل دروس حوزه و طلبگی مشغول می‌شود. برای قدکشیدن کمالاتش به قم هجرت می‌کند و بعدها طلبگی را بخاطر پاسدارشدن، رها می‌کند. حسین مدام برای رسیدن به یک گمشده و یک هدف متعالی در حال تکاپو است.
 
حسین ناجی، شخصیتی است که مرور یک‌باره‌اش فقط به دل آدم عطش می‌ریزد و هر چه بیشتر با او آشنا می‌شوی، برای ادراک او تشنه‌تر می‌شوی و ناخودآگاه تصمیم می‌گیری برای اینکه مثل او شوی. اصلاً انگار از لابلای واژه‌ها بیرون می‌آید تا دستت را بگیرد و تو را به حقیقت واقعی وصل کند.
 
«ناجی» سراسر الگوست. از سیر و سلوک تا تکنیک‌های بی‌نظیر مدیریتی. از روش‌های خلاقانه تربیت دینی و اخلاقی و سبک زندگی اسلامی تا اندیشه‌های ناب ولایی و البته بینش‌های بی‌نظیر سیاسی. الگوی یک جوان عارف بصیر ولایت‌مدار و یک مدیر خلاق و اخلاق‌مدار انقلابی.
 

 
ناجی سراسر الگوست چه آنجا که می‌گوید: «سعی كنيد نماز که می‌خوانید، عاشقانه بخوانید! روزه که می‌گیرید، عاشقانه امساک کنید! ارتباط برقرار كنيد با محبوب و معشوقی که مدعی دوست‌داشتنش هستید. بچه‌ها! عاشق هيچ‌وقت در مقابل معشوقش تظاهر به علاقه نمی‌كند، هیچ‌وقت! اگر اظهار علاقه، تظاهر باشد، دیگر رابطه عاشقانه نیست و اصلاً عشقی وجود ندارد.» و چه آنجا که فریاد می‌زند: «ما آگاه عامل می‌خواهیم، نه آگاه کاهل».
 
کسی که در ضمیر روشنش آینده را می‌بیند و در وصیتش می‌نویسد: «انشاء‏الله كه با صدور اين انقلاب به تمامی ممالك اسلامی عموماً و منطقه خاورميانه خصوصاً، زمينه فوری و جدی برای ظهور مهدی(عج) ايجاد شود و ما هر چه زودتر به خواست خداوند شاهد سقوط يكايك پادشاهان مستبد و حكومت‌های خودكامه خواهيم بود و هشدار كه جهان را بزودی 22 بهمن‏ها و فجر‏های ديگر در پيش است و اين وعده خداست كه «الم تركيف فعل ربك باصحاب الفيل…».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها