سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
«عطار از نگاه ادب و عرفان» منتشر می‌شود 

همزمان با فرارسیدن ۲۵ فروردین روز بزرگداشت شاعر و عارف نام‌آور ایران عطار نیشابوری پادکست «عطار از  نگاه ادب و عرفان» منتشر می‌شود.

به ‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خانواده؛ این برنامه با هدف ترويج انديشه‌های عطار در بين خانواده‌ها و به‌خصوص جوانان، با مشاركت كانون ادبی عرفانی شفق، برگزار می‌شود.

در اين برنامه پرستو يمينی، دبير كانون ادبی عرفانی شفق، در خصوص زندگينامه و آثار اين شاعر نامی نکات ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

همچنین فتوکلیپ معرفی تذکرة‌الاولیا به همت کتابخانه فرهنگسرای خانواده منتشر می‌شود این برنامه برگرفته از کتابی به همین نام است و نثری ساده دارد و عطار شرح ۷۲ تن از اولیا، عارفان را با ذکر مکارم اخلاق، مواعظ و سخنان حکمت آمیزشان در این کتاب به تحریر در آورده است.

روز ۲۵ فروردین‌ماه در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نامگذاری شده است و همه ساله مراسم بزرگداشت این شاعر و عارف نامی برگزار می‌شود.

عطار کدکنی نیشابوری شاعر و عارف نام‌آور ایران در قرن ششم و آغاز قرن هفتم بود.

شهروندان برای بهره‌مندی از برنامه‌‌های یاد شده می‌توانند ۲۵ فروردین‌ماه به صفحه‌های مجازی این مرکز به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها