دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
بزرگداشت عطار نیشابوری برگزار می‌شود

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری، مراسم پاسداشت مقام این حکیم و شاعر گرانقدر ایرانی را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت ۲۵ فروردین ماه و روز بزرگداشت عطار نیشابوری، مراسم پاسداشت مقام این حکیم و شاعر گرانقدر ایرانی را با حضور جمعی از استادان برجسته ایرانی و خارجی در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این برنامه که روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، رضا اشرف‌زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، محمدکاظم کهدویی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد، اسماعیل آذر، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، سرورسا رفیع‌زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه «رنا» کابل، ابوالکلام سرکار، استاد و رئیس سابق گروه زبان ادبیات فارسی دانشگاه «داکا» بنگلادش و شریف مراد اسرافیل‌نیا، استاد دانشگاه «آموزگاری» تاجیکستان سخنرانی خواهند کرد.

فریدالدین محمد عطار نیشابوری، معروف به عطار، شاعر و عارف ایرانی قرن ششم و هفتم قمری بود. او در سال ۵۴۰ ق یا ۵۳۷ ق در منطقه کَدکَن حوالی نیشابور به دنیا آمد و در سال ۶۱۷ یا ۶۱۸ ق و یا ۶۲۷ ق چشم از جهان فروبست. پدر او داروفروش (عطار) بود و فریدالدین نیز ابتدا به شغل پدر مشغول شد. او برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. عطار با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، طب، نجوم و کلام آشنا بود که نتیجه آن در آثارش نیز دیده می‌شود. الهی‌نامه، اسرارنامه، خسرونامه و منطق‌الطیر از آثار منظوم عطارند و تذکرة‌الاولیاء تنها اثر او به نثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها