چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
داوری دهمین دوره جایزه داستان هفت اقلیم به نیمه راه رسید/ اعلام اسامی داوران

دبیر دهمین دوره جایزه داستان هفت اقلیم با اعلام اسامی داوران خبر از به نیمه رسیدن کار داوری داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، میثم نبی، دبیر دهمین دوره جایزه داستان هفت اقلیم درباره روند برگزاری این جایزه گفت: آثار ارسال شده به این جایزه در دو بخش داستان کوتاه و رمان (منتشر شده در سال نود هشت) در مرحله داوری و بررسی قرار دارند. مرحله داوری به نیمه راه خود رسیده و امیدواریم که در ابتدای خرداد ماه سال جاری بتوانیم برگزیدگان دهمین دوره را معرفی کند.

داوری دهمین دوره جایزه داستان هفت اقلیم را در بخش داستان بلند و رمان صمد طاهری، احمد آرام و رضا زنگی آبادی و در بخش داستان کوتاه علی خدایی، فرشته احمدی و محمد حسینی به عهده دارند.

جایزه داستان هفت اقلیم در سال 1388 به عنوان یک جایزه مستقل با حضور عده‌ای از نویسندگان ایران و با دبیری آیت دولتشاه فعالیت خود را آغاز کرد و پس از فعالیت در طی ادوار گذشته امسال به دهمین دوره فعالیت خود رسیده است.

از داورانی که در دوره‌های قبلی این جایزه حضور داشته‌اند می‌توان به ابوتراب خسروی، محمود حسینی‌زاد، منیرالدین بیروتی، احمد دهقان، حسن محمودی، محمدجواد جزینی، بلقیس سلیمانی، احمد بیگدلی، محمد کشاورز، میترا الیاتی، ناهید طباطبایی، محمدهاشم اکبریانی و بهناز علیپور گسکری اشاره کرد.

رویکرد این جایزه ارج نهادن به ادبیات اصیل ایرانی و توجه ویژه به آثار شاخص و ارزشمند زبان فارسی است که با تکیه بر مولفه‌هایی همچون فرهنگ ایرانی، بومیت و زبان خلق شده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها