سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
دو کتاب جدید از فرحناز فروغیان در شوش رونمایی شد

کتاب‌های «فاتح گمنام بدر» و «آبروی هر دو جهانم حسن» نوشته فرحناز فروغیان با حضور جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در شبستان مصلی نماز جمعه شهرستان شوش در خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در این آیین با اشاره به جایگاه شهید و شهادت، گفت: چه مقامی بالاتر از شهادت؟! پیامبر اکرم (ص) در این زمینه فرمود: وقتی که خداوند تبارک و تعالی می‌خواهد به بنده خوبش یک جایزه بدهد شهادت را نصیبش می‌کند. در روایتی دیگر فرموده است: دو قطره است که نزد خداوند خیلی عزیزند؛ اولین قطره اشک چشم انسان که نزد خداوند نادم و پیشمان است. دومین قطره‌ای که نزد خداوند عزیز است، اولین قطره خونی است که در راه دفاع از دین ریخته می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی همت پور ادامه داد: عده‌ای هستند که با مال خود حاضر نمی‌شوند به دین خدا کمک کنند، در حالی که افرادی همانند سردار شهید حسن درویشی از جان خود هم می‌گذرند.

امام جمعه شهرستان شوش ضمن قدردانی از نویسنده کتاب «فاتح گمنام بدر» گذری به رشادت‌های سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی زد و تصریح کرد: سرداری که لشکر عراق را در غرب کرخه زمین گیر کرد و اگر جانفشانی امثال شهید درویشی و همرزمانش نبود،دشمن که با تجهیزات زیاد آمده بود خوزستان را از ایران جدا می‌کرد. ولی آنچه اتفاق افتاد این بود که شهدا از با ارزش ترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند تا خوزستان به دست بعثی‌های عراق نیافتد.

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده افزود: و امروز یک بانوی ولایی دست به قلم برده و رشادت‌های این سردار را تحت عنوان «فاتح گمنام بدر» به رشته تحریر درآورده تا نسل سوم و چهارم انقلاب با مطالعه این کتاب با جانفشانی‌های این سردار و دیگر همرزمانش بیش از پیش آشنا شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به یکی از دلایل سفرش به شهرستان شوش اشاره کرد و یادآور شد: حضور در آیین رونمایی از دو کتاب فاخر با موضوع سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی و خاطرات همسر گرامی اش مرا بسیار خوشحال کرد و لازم است اشاره ای به این موضوع داشته باشم.

ناصر چنانی تاکید کرد: همه به‌ویژه هنرمندانی که مشغول تولید کارهای فرهنگی هستند، مدیون شهدا هستیم؛ به همین دلیل از این برنامه استقبال کردم و چه چیزی بهتر از شهدا که به یاد آنها برنامه ای را برگزار کنیم.

در پایان این آیین که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد برگزاری نماز جمعه، سپاه ناحیه و کانون بسیج هنرمندان شهرستان شوش برگزار شد، از کتاب‌های «فاتح گمنام بدر و آبروی هر دو جهانم حسن» به قلم فرحناز فروغیان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها