سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
محسن اسماعیلی از سیره عملی شهید صدر می‌گوید

پنجمین نشست از سلسله‌ نشست‌های «اندیشه صدر» با حضور محسن اسماعیلی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در چهل‌ویکمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، سلسله نشست‌های علمی «اندیشه صدر» به‌صورت وبینار برگزار می‌شود؛ پنجمین نشست از این مجموعه با حضور محسن اسماعیلی برگزار خواهد شد.
 
این جلسه با موضوع شرح صدر؛ تحلیل آرا، اندیشه‌ها و سیره عملی شهیدصدر با حضور محسن اسماعیلی، حقوق‌دان، استاد دانشگاه و عضو خبرگان رهبری، در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.
 
سلسله‌جلسات «اندیشه صدر» به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به نشانی https://www.instagram.com/shahidsadr / پخش خواهد شد.
 
یادآور می‌شود، شهید صدر در جایگاه فقیه نظریه‌پرداز علوم انسانی، دیدگاه‌های گوناگونی را در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی بیان کرده است که هرکدام به نوعی جریان‌ساز حرکت‌های فکری و علمی گسترده‌ای در جهان اسلام شده است. بازخوانی و ترویج این اندیشه‌ها که از سوی فقیهی نابغه و کم‌نظیر ارائه شده، می‌تواند عمق و دامنۀ علوم انسانی و اجتماعی اسلامی را در میان دانشگاهیان، به‌ویژه جوانان و دانشجویان گسترش دهد.
 
شهید صدر علاوه‌بر تسلط بر مبانی و آموزه‌های دینی به حوزه مسائل دانش‌های مدرن ورود کرده و توانسته است درمقابل اندیشه‌های سکولار غربی، دیدگاه‌های اسلامی را ارائه دهد.
 
سلسله ‌جلسات وبینار «اندیشه صدر» اهدافی چون؛ معرفی و ترویج گستره و عمق اندیشه‌های شهید صدر؛ ایجاد انگیزه در میان جامعه دانشگاهی علوم انسانی و اجتماعی برای ورود جدی به مباحث اسلامی و معرفی آثار علمی و پژوهشگران علوم انسانی اسلامی را دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها