دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کاربران آمریکایی در ردیف نخستین بازدیدکنندگان کتابخانه دیجیتال رضوی

مدیر کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی گفت: پس از کاربرانِ داخل ایران، بیشترین تعداد بازدید از این کتابخانه دیجیتال از آنِ کاربران آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی ضرابی با بیان توسعه فعالیت‌های کتابخانه دیجیتال رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به آماری از بازدید صفحات کتابخانه در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در اسفندماه سال 1399، بیش از 11 هزار و 733 بار از صفحات این درگاه اینترنتی بازدید شده و به پژوهشگران در عرصه بین‌الملل خدمات مجازی ارائه شده است.
 
وی پس از ایران، بیشترین تعداد کاربران کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی را به‌ ترتیب کاربرانی از ایالات متحده آمریکا، تاجیکستان و بریتانیا برشمرد و ادامه داد: همچنین کشورهای فرانسه، کانادا، امارات متحده عربی، مصر، چین و آلمان، به‌ترتیب در رده‌‌های بعدیِ بیشترین بازدید از کتابخانه دیجیتال رضوی قرار داشته‌اند.
 
یادآوری می‌شود، کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی با بیش از یک دهه فعالیت، از کتابخانه‌های دیجیتال نامدار در کشور است که تاکنون چندین میلیون منبع اطلاعاتی را طبق شیوه‌های مطرح علمی دیجیتال‌سازی و تعداد زیادی از منابع دیجیتال را نیز گردآوری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها