دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
ایجاد رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن

معاون دانشکده جاده ابریشم دانشگاه زبان و فرهنگ پکن با رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در چین دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، شیبا فنگ، معاون دانشکده جاده ابریشم دانشگاه زبان و فرهنگ پکن با حضور در محل رایزنی ایران با عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و در موضوع همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

در این دیدار معاون دانشکده جاده ابریشم دانشگاه زبان و فرهنگ پکن از رایزنی فرهنگی کشورمان به جهت ایجاد ارتباط این دانشگاه با دانشگاه‌های ایران و پیگیری‌هایش برای به نتیجه رسیدن تفاهم‌نامه‌ ترجمه و انتشار یکصد کتاب قدردانی کرد. او  از عباسعلی وفایی خواست با امضای تفاهمنامه‌ همکاری ترجمه و نشر به پیگیری موضوع برای تشکیل کمیته اقدام شود و کمیته‌ پنج‌نفره ایرانی برای انتخاب آثار ترجمه و نشر معرفی شود.

معاون دانشکده جاده ابریشم دانشگاه زبان و فرهنگ پکن همچنین بیان کرد: با توجه به مذاکرات قبلی و درخواست رایزنی برای ایجاد رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن خوشبختانه با مکاتبه با وزارت آموزش مجوز تاسیس رشته‌ زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مذکور دریافت شده و در برنامه اعلامی مقرر است از سال آینده در رشته مذکور در این دانشگاه دانشجوی زبان و ادبیات فارسی پذیرش شود.

او در ادامه گفت: این دانشگاه در نظر دارد که یک دوره ویژه برای دانشجویان ایرانی در امر ترجمه به صورت برخط دایر کند و درخواست داشت که رایزنی در این خصوص دانشگاه مذکور را یاری کند.
در این دیدار عباسعلی وفایی هم از اهتمام دانشگاه زبان وفرهنگ در امر پیگیری مسائل مربوط به ترجمه و انتشار یکصد اثر و نیز پیگیری تاسیس رشته‌ زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه زبان و فرهنگ قدردانی کرد و گفت: رایزنی آمادگی دارد که منابع لازم آموزش زبان و ادبیات فارسی را در اختیار دانشگاه قرار دهد و درخواست دارد که اتاقی را برای همین منظور اختصاص دهند تا رایزنی به ارسال منابع اقدام کند.

وفایی در پایان گفت: رایزنی آمادگی اعزام استاد برای تدریس در رشته زبان و ادبیات فارسی را دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها