دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
بررسی «بینوایان» ویکتور هوگو در «بوطیقا» رادیو فرهنگ

در برنامه «بوطیقا» ۱۶ فروردین ماه بحث پیرامون ادبیات  کلاسیک است و در ادامه این معرفی شاخص‌های ادبیات فرانسه بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «بوطیقا» عنوان یکی از برنامه‌های رادیو فرهنگ است که در دسته برنامه‌های کتاب‌محور بین رشته‌ای جای می‌گیرد. این برنامه دوشنبه‌ها به آشنایی و نقد نظریه‌های ادبی اختصاص دارد.

در برنامه «بوطیقا» ۱۶ فروردین ماه بحث پیرامون ادبیات کلاسیک است و در ادامه این معرفی شاخص‌ها ادبیات فرانسه بررسی می‌شود.
 
در این برنامه «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری با «منوچهر اکبرلو» نویسنده و‌ منتقد ادبی پیرامون آثار ویکتور هوگو و به ویژه اثر بزرگ او «بینوایان» گفت‌وگو می‌کند.

«بینوایان» اثر ویکتور هوگو یکی از مشهورترین آثار ادبی فرانسه و جهان است و حتی افرادی که آن را مطالعه نکرده‌اند، نام آن را شنیده‌اند. برای درک جایگاه ویکتور هوگو در فرانسه کافی است بدانیم که در هر شهر فرانسه خیابانی به نام او وجود دارد. یکی از دلایل شهرت جهانی ویکتور هوگو، رمان  بینوایان است. بینوایان که در سال ۱۸۶۲ نوشته شده، درباره مردی فقیر به نام ژان والژان است که ژاور، بازرس پلیس، دنبال اوست.

برنامه «بوطیقا» را ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «فریده گودرزی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها