یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
نخستین محموله کتب اهدایی آستان قدس در سال 1400 راهی گرگان شد

نخستین محموله کتاب‌های اهدایی آستان قدس رضوی در سال 1400 راهی شهرستان گرگان شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دومین هفته کاری سال 1400، آستان قدس رضوی با اهدای بیش از 12هزار و 700 نسخه کتاب به مرکز جامعه‌المصطفی گرگان، فرایند اهدای کتاب را در سال جدید از سرگرفت.
 
در اولین حرکت از اهدای کتاب از سوی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مؤسسات سراسر کشور در سال 1400، بیش از 12هزار و 700 نسخه کتاب به جامعه المصطفی گرگان از طریق اهدا و امانت بلندمدت واگذار شد.
 
رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس در مشهد گفت: در این دوره از اهدای کتاب، حدود 8800 نسخه به صورت امانت بلندمدت و قریب به 4000 نسخه کتاب به صورت اهدا در موضوعات علوم دینی، روانشناسی، حقوق و مدیریت به مرکز جامعه‌المصطفی گرگان واگذار شد.

رضا رشیدپور در خصوص کتاب‌هایی که به صورت امانت بلندمدت به نهادها واگذار می‌شود، توضیح داد: این کتاب‌ها در مرحله اول به مدت دو سال در اختیار موسسه متقاضی قرار می‌گیرد و پس از آن هر بار برای مدت یک سال این امانت به صورت متناوب قابل تمدید است.
 
وی این حرکت را در راستای توسعه زیرساخت‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و گفت: در سال 1399 حدود 72 هزار نسخه کتاب به 36 سازمان و نهاد فرهنگی از طریق اهدا یا امانت بلندمدت واگذار شده است که نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، دانشگاه یاسوج، موسسه فرهنگی حدیث نینوا در شهرستان ساوه، اداره‌کل زندان‌های مشهد، ولایت خور افغانستان، مدرسه علمیه مکتب الوحی در مشهد و کتابخانه ایستگاه رادار غدیر شهر زابل از جمله این مراکز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها