شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
محمدعلی موحد در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت

محمدعلی موحد، ادیب، حقوق‌دان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) محمدعلی موحد، ادیب، حقوق‌دان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیامی کوتاه سال نو را تبریک گفت.

در این پیام می‌خوانیم: «محمدعلی موحد نوروز ۱۴۰۰ را به دوستان و عزیزان تبریک می‌گوید و امیدوارم است که سال نو سال رهایی از بلای کرونا و همه بلاهای دیگر باشد و شرایط برای  برخورداری از نعمت دیدارها فراهم گردد و چراغ دل‌ها روشن شود.

محمدعلی موحد ۱۳۹۹/۱۲/۳۰»



محمدعلی موحد متولد دوم خرداد ۱۳۰۲ شمسی در تبریز، ادیب، حقوق‌دان و عرفان‌پژوه و شمس‌شناس برجسته ایرانی است. او در سال‌های بحرانی ماجرای نفت در ایران (دهه ۳۰) به معاونت حقوقی شرکت ملی نفت رسید و پس از آن به‌عنوان معاونت اجرایی اوپک در ژنو مستقر شد.

از آثار موحد می‌توان به کتاب‌های: نفت ما و مسائل حقوقی آن، تصحیح مقالات شمس تبریزی (برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، ترجمه سفرنامه ابن بطوطه، خواب آشفته نفت (برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، در هوای حق و عدالت، ترجمه و تحلیل فصوص‌الحکم ابن عربی، تصحیح رساله در مناقب خداوندگار، ترجمه اعلامیه جهانی حقوق بشر، مبالغه مستعار (ردّ ادعای شیوخ بر مالکیت جزایر سه‌گانه) و  تصحیح مثنوی معنوی و...  اشاره کرد.

این چهره فرهنگی از سال ۱۳۸۲ به عضویت پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها