دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۷
«قرآن‌نامه غدير» منتشر مي‌شود

نويسنده كتاب «قرآن‌نامه غدير» گفت: اين اثر با استناد به آيات قرآني مرتبط با واقعه غدير خم به تحليل اين رويداد بزرگ ديني پرداخته است و هفته آينده منتشر مي شود._

محمدباقر انصاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، از «آنجا كه خدا، غديريان را توصيف مي‌كند» به  عنوان نام فرعي اين اثر ياد كرد و اظهار داشت: اين اثر در قالب ادبي، داستان حركت از مدينه و آغاز سفر حج پيامبر(ص) تا بازگشت به اين سرزمين را در سايه احاديث و روايات مرتبط با غدير بررسي كرده است.

وي با اشاره به اين كه بيش از 300 آيه درباره غدير وجود دارد افزود: در اين پژوهش به صورت مستقيم از آيات استفاده نشده بلكه تحليلي از جمع‌بندي آنها در كنار هم آورده شده است.
 
انصاري از اين كتاب با عنوان تجزيه و تحليل ادبي روايات غدير ياد كرد و اظهار داشت: مخاطبان اين اثر همه كساني هستند كه به صورت نسبي با ادبيات آشنايي دارند.

از اين پژوهشگر ديني تاكنون 20 كتاب درباره غدير منتشر كرده است كه از آن ميان مي‌توان كتاب‌هاي «اسرار غدير» و «خطابه غدير» را نام برد.

«روز زيباي غديريان در قرآن»، «روز تلخ دشمنان غدير در قرآن»، «امامان نوراني غدير در قرآن»، «بشارت‌هاي لطيف غديريان در قرآن»، «وظايف شيرين غديريان در قرآن»، «تهديد شديد به دشمنان غدير در قرآن» و «عاقبت شوم مخالفان غدير در قرآن» از فصول هفت‌گانه كتاب «قرآن‌نامه غدير» به شمار مي‌روند. 

به مناسبت نزديك شدن به روز عيد غدير خم، كتاب «قرآن‌نامه غدير» از سوي انتشارات دليل ما در شمارگان 2000 نسخه و 140 صفحه تا پايان هفته جاري در پيشخوان كتابفروشي‌ها قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها