یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
«از آغاز تا انجام انسان» نمايان شد

فلسفه خلقت انسان از ديدگاه علامه طباطبايي در كتابي با عنوان «از آغاز تا انجام انسان» با ترجمه صادق لاریجانی و به کوشش سیدهادی خسروشاهی از سوي بوستان كتاب قم منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر ترجمه‌ای از کتاب «الانسان» اثر علامه سید محمدحسین طباطبایی است که چگونگي و مراحل آفرينش آدمی را با استفاده از آیات قرآن كريم بررسی کرده است.

علامه طباطبايي در اين اثر مراحل خلقت انسان را در سه رساله «الانسان قبل الدنیا»، «الانسان فی الدنیا» و «الانسان بعد الدنیا» بررسي مي‌كند.

رساله اول شامل دو فصل «انسان در عوالم سه گانه وجود: ماده، مثال، عقل» و «اثبات عالم امر» است که با استناد به آیات قرآن سعی در معرفی و اثبات این عالم دارد.
 
رساله دوم نیز با دو فصل «معانی حقیقی، معانی اعتباری» و «اشاره اجمالی به هدایت عمومی» به بررسی زندگی انسان در دنیا پرداخته است. 

رساله سوم که بسیار مفصل است و بیش از نیمی از کتاب را به خود اختصاص مي‌دهد، در شانزده فصل به وجود آدمی بعد از دنیا توجه و سرنوشت او را از مرگ تا روز قیامت، سپس در روز جزا، شفاعت، اعراف، بهشت و دوزخ، بررسی كرده است. 

فصل شانزدهم نیز در بردارنده توضیحاتی درباره عمومیت معاد است.

از موضوعات اين اثر مي‌توان فلسفه خلقت انسان، چگونگي آفرینش و نحوه زیستن انسان در اين دنیا و دنیای دیگر، مراحل خلقت انسان، قبر، برزخ، نامه اعمال را نام برد.

این اثر در انتها پس از تعلیقات و توضیحات مترجم، حاوي نمایه‌ای از اعلام و کتاب‌هاست.

چاپ اول كتاب «انسان از آغاز تا انجام» در شمارگان 1500 نسخه، 352 صفحه و بهای 57000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط