یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
تاریخچه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منتشر شد

تاریخچه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اولین جلد از مجموعه کتب پژوهشی تاریخچه جشنواره‌های تئاتر ایران منتشر شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از  ایران تئاتر کتاب «تاریخچه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» نوشته تقی اکبرزاده با همکاری شهناز علیپور زمانی به عنوان اولین جلد از مجموعه کتب پژوهشی تاریخچه جشنواره‌های تئاتر ایران منتشر شد.

کتاب حاضر، جزو برنامه‌های سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند بود که در آن جشنواره رونمایی شد و اخیرا منتشر شده است.

در توضیح نویسنده درباره این کتاب آمده است: «با توجه به گستره وسیع تئاتر ایران، یکی از روش‌های قابل تحقق برای شناخت گذشته تئاتر کشور، بخش‌بندی و اولویت‌بندی شناخت تولیدات آثار نمایشی است؛ از جمله بخش‌بندی به اجراهای عمومی و اجراهای مناسبتی (جشنواره‌ای).

آثار نمایشی در ایران، همانند بسیاری از مناطق جهان در دو شکل اجرای عمومی و اجرای مناسبتی (از جمله اجرای جشنواره‌ای) جاری است. در ایران، جشنواره تئاتر فجر، مهمترین جشنواره تئاتری است و بیشتر اجراهای عمومی – حداقل در تهران – به‌نوعی با این رویداد مرتبط است یا قبل از اجرای عمومی یا پس از اجرای عمومی؛ از این‌رو، شناخت گذشته جشنواره تئاتر فجر، به‌مثابه شناخت بخش قابل توجهی از گذشته تئاتر ایران است.

امید است بررسی گذشته جشنواره‌ تئاتر فجر، مقدمه و زمینه‌ساز بررسی گذشته سایر جشنواره‌های تئاتر کشور باشد، که همه اینها بخشی از تاریخ تئاتر ایران است.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه الکترونیکی این کتاب، به سایت انتشارات نمایش به نشانی اینترنتی https://namayesh.org مراجعه کنند.

اطلاعات فنی کتاب عبارتند از : سال نشر: 1399؛ تعداد صفحه: 936؛ قطع: وزیری؛ شابک: 3ـ76ـ6666ـ622ـ978؛ قیمت نسخه چاپی: 700000 ریال؛ قیمت دیجیتال PDF: 250000 ریال؛
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها