شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
جرایم دیرکرد امانت کتاب در قزوین بخشیده می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از بخشودگی جرایم دیرکرد به شرط عودت کتاب‌های امانی توسط اعضای این کتابخانه‌ها از 16 تا 20 اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، فاطمه محمدبیگی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کلیه جرایم دیر کرد امانت کتاب‌ها در صورت عودت کتاب از مورخ 16 لغایت 20 اسفند ماه سال جاری مورد بخشودگی واقع می‌شود.

وی افزود: مدت امانت یک کتاب در هر دوره امانت ۱۴ روز است که در صورت تأخیر در عودت کتاب، به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می‌شود که در این دوره، این جرایم مورد بخشودگی قرار گرفته است.

محمدبیگی خاطر نشان کرد: این بخشودگی شامل تمام کتاب‌های امانی دارای تأخیر بوده و بازه زمانی خاصی ندارد که بر همین اساس از همه اعضای کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان خواست تا با عودت به موقع کتاب‌ها امکان استفاده عموم مردم عزیز از کتاب‌ها را فراهم کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از امکان تمدید آنلاین کتاب‌های بدون تاخیر به کتابخانه نیز خبر داده و گفت: در سامانه  مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور که تحت عنوان «سامان» می‌باشد، بسیاری از خدمات کتابخانه‌ها به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به امکان جستجوی کتاب، در خواست عضویت، رزرو و تمدید مدت امانت کتاب اشاره کرد.

محمدبیگی اضافه کرد: برای استفاده از این سامانه علاقه مندان می‌توانند به سایت www.samanpl.ir مراجعه و از امکانات این سایت استفاده کنند.

استان قزوین هم اکنون دارای 59 باب کتابخانه عمومی در 6 شهرستان استان قزوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها