جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
افزایش تخفیف دلیل اصلی استقبال مردم از زمستانه کتاب است

راد افزایش تخفیف در زمستانه کتاب را عامل اصلی استقبال مردم دانست و گفت: اگر میزان یارانه کتابفروشی‌ها و میزان زمان اعتبار طرح‌های فصلی فروش کتاب افزایش یابد، با روند بهتری در اجرای این طرح‌ها روبه رو می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، سولماز راد، مدیر کتابفروشی «شهر کتاب بوستان» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت: اشاره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها یا همان طرح‌های فصلی فروش کتاب بسیار خوب و مفید هستند و مخاطبان از آن‌ها استقبال می‌کنند. میزان تخفیف در طرح زمستانه کتاب نسبت به طرح‌های قبلی افزایش یافته است. به دنبال این اقدام، مردم از این طرح هم استقبال کردند. در واقع کتاب‌دوستان زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب بیشتر کتاب تهیه می‌کنند.  به گمانم می‌توان این رویداد را از معدود اتفاقات مثبت در عرصه کتاب دانست.
 
وی افزود: مردم از طرح‌های قبلی فروش کتاب به‌ویژه طرح پاییزه کتاب که همزمان با هفته کتاب در سراسر کشور برگزار شد، به خوبی استقبال کردند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به موقع برای بازپرداخت به کتابفروشی‌ها اقدام کرد. این مساله از نکته‌های مثبت در اجرای طرح پاییزه کتاب بود. امیدواریم این رویکرد در طرح زمستانه کتاب هم انجام شود و شاهد بازپرداخت به موقع در این دوره طرح هم باشیم.
 
راد بیان کرد: اگر میزان یارانه کتابفروشی‌ها و اعتبار طرح‌های فصلی فروش کتاب افزایش یابد، با روند بهتری در اجرای این طرح‌ها روبه رو می‌شویم. چون اصولا زودتر از موعد اتمام طرح، اعتبار کتابفروشی‌ها تمام می‌شود. با این حال کتابفروشان تمام تلاش خود را می‌کنند برای اینکه تخفیف اختصاص یافته به طرح‌های فصلی فروش کتاب به اکثر افراد حاضر در کتابفروشی تعلق بگیرد. به این ترتیب اینگونه یک فرد نمی‌تواند با کد ملی دیگران هم کتاب تهیه کند؛ چون در این صورت این تخفیف به مشتریان کمتری اختصاص می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها