جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه‌های حائز شرایط در سراسر کشور

طرح کتابخانه‌گردی در سال جاری همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کتابخانه‌های حائز شرایط در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با هفدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح «کتابخانه گردی» با هدف افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با جنبه‌های مختلف فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه‌های حائز شرایط در سراسر کشور برگزار می‌شود.

طرح «کتابخانه گردی» در سه روز متوالی از ۱۶ تا ۱۸ اسفند در کتابخانه‌های تازه تأسیس و بازگشایی شده در سال جاری و کتابخانه‌های شاخص اجرا می‌شود که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، اجرای این طرح در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در شهرهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام جمعیت و رعایت زمان‌بندی برای حضور مدعوین انجام می‌شود.

در این طرح علاقه‌مندان علاوه بر بازدید از بخش‌ها و امکانات مختلف کتابخانه کارت عضویت رایگان دریافت خواهند کرد؛ همچنین اعضایی که مشمول جریمه دیرکرد شده‌اند، از روز ۱۶ تا ۲۰ اسفند به شرط بازگرداندن کتاب جرائم دیرکردشان بخشوده می‌شود. در این ایام طرح «درخت‌یاری» که به کاشت نهال توسط کتابداران، اعضا و مسئولین در کتابخانه‌های عمومی و نامگذاری آن به نام شهدا، نویسندگان، بزرگان و شعرا اختصاص دارد، برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها