پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
اهدای بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از اهدای بیش از ۲۳۰۰ جلد کتاب مناسب در موضوعات مختلف به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز گفت: یکی از سیاست‌های کلان و هدفمند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تلاش در مسیر توسعه و تقویت منابع خوانداری به ادارات و نهادهای دولتی و سایر موسسات مردم نهاد است که به طور مداوم و مستمر در حال اجراست و تاکنون ده‌ها هزار جلد کتاب با نظارت این اداره کل از سوی «کتابسرا» اهداء و توزیع شده است.

وی تصریح کرد: به منظور تامین منابع مطالعاتی و خوانداری مناسب و تقویت قفسه‌های کتابخانه‌های عمومی، تعداد ۲۳۵۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف برای مخاطبان و جوامع هدف به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده  تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در انتخاب کتاب‌ها تلاش شده آثار مولفان و ناشران بومی نیز وجود داشته باشد تا مخاطبان با آثار و اندیشه‌های مولفان هم استانی بهتر و ملموس‌تر آشنا شوند، زیرا ناشران و مولفان از سرمایه‌های ارزشمند ادبی و فرهنگی استان به شمار می‌روند.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف از سوی کتابسرای این اداره کل توزیع و اهدا شده و این عدد تا پایان سال افزایش خواهد یافت و تلاش شده توزیعی عادلانه و هدف‌مند و با برنامه انجام شود.

خودآموز تصریح کرد: نهضت توسعه و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان، خوشبختانه بر مسیر مناسبی ریل گذاری شده و ناشران،مولفان و موسسات فرهنگی هنری و سازمان‌های مردم نهاد و تلاشگران این عرصه، اقدامات موثری را انجام می‌دهند که نویدبخش فردایی روشن و پرامید در این عرصه خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها