چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
طرح‌های حمایتی ارتباط مخاطب با کتاب‌فروشی‌‌ها را حفظ می‌کند

جعفر مروارید گفت: رقم تخفیف‌ پیش‌بینی شده در طرح زمستانه کتاب ۹۹ برای مخاطبان خیلی خوب است از سوی دیگر دامنه و گستردگی موضوعی کتاب‌ها نیز وسیع است و همین موضوع انتخاب را برای مخاطبان و خانواده‌ها ساده‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به اهمیت برگزاری طرح زمستانه کتاب، اظهار کرد: این طرح از ابتدای هفته آغاز شده است و همیشه در استان خراسان رضوی سعی داشتیم با توجه به سابقه طولانی فرهنگی و میراث کهنی که در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) داریم جریان توسعه فرهنگی را که عمدتا با کتاب و نشر صورت می‌گیرد تعمیق بخشیم.
 
وی افزود:‌ همیشه در نمایشگاه‌های کتاب به‌طور متمرکز فضایی فراهم می‌شود که مخاطبان کتاب با نشر جدید و آخرین کتاب‌های روز آشنا شوند اما این نکته همیشه بوده است که ارتباط دو سویه ناشران و کتابفروشان به درستی محقق نشود.

او با بیان اینکه طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) در طول سال‌ها توانسته این ارتباط را با حمایت از کتابفروشی‌ها محقق سازد، گفت: این طرح‌ها برای کتابفروشان که در طول سال زحمت توزیع و عرضه دائمی کتاب را دارند پیش‌بینی شده است و در استان ما همیشه استقبال خوبی از سوی کتابفروشان داشته‌ایم.
 
مروارید با اشاره به رتبه دوم استان خراسان رضوی در طرح‌های فصلی توضیح داد: بعد از تهران همیشه نام خراسان رضوی قرار دارد و من در بازدیدی که از کتابفروشی‌ها داشتم شاهد اظهار رضایت فروشندگان و مردم بودم و حلقه مفقود حمایت از کتابفروشان که از قدیم وجود داشت با این طرح محقق می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: رقم تخفیف‌ پیش‌بینی شده در طرح زمستانه خیلی خوب است از سوی دیگر دامنه و گستردگی موضوعی کتاب‌ها نیز وسیع است و همین موضوع انتخاب را برای مخاطبان و خانواده‌ها ساده‌تر می‌کند.
 
 
جعفر مروارید در پایان درباره استقبال مردم مشهد از بحث کتاب و کتابخوانی گفت: در پردیس‌های کتاب شهر مشهد در روزهای پایانی هفته با وجود شیوع کرونا با رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی شاهد استقبال خوبی از سوی مردم هستیم که این موضوع نشان‌دهنده این است که سبد خرید کتاب در کنار سایر خریدها قرار دارد.
 
طرح زمستانه کتاب تا شانزدهم اسفندماه  در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها