سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
طرح‌های فصلی فروش کتاب از سیاست‌های موفق وزارت ارشاد در حوزه کتاب است

ناصر مقدم اظهار کرد: طرح‌های فصلی فروش کتاب یکی از سیاست‌های موفق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب است که باید آن را مغتنم بشماریم و مردم را از برگزاری چنین طرح‌هایی مطلع کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)  اهمیت ویژه‌ای در صنعت نشر پیدا کرده است، گفت: این طرح‌ها یکی از بهترین اقدامات چندسویه در جهت حمایت از بحث کتاب برای پدیدآورندگان، ناشران و همه کسانی است که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند که همیشه هم با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.
 
وی افزود: به نظرم این طرح‌ها یکی از سیاست‌های موفق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب است که باید آن را مغتنم بشماریم و مردم را از برگزاری چنین طرح‌هایی مطلع کنیم.
 
او با اشاره به تخفیف ۲۵ درصدی پیش‌بینی شده برای این طرح توضیح داد: در زمستانه کتاب ۵ درصد بیشتر تخفیف در نظر گرفته شده که موجب می‌شود علاقه‌مندان بیشتر به این حوزه سوق پیدا کنند تا در زمینه خرید کتاب و استفاده از این طرح‌ تشویق شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان این‌که یکی از بهترین حمایت‌‌ها در حوزه فرهنگ و کتاب همین اقدامات است، عنوان کرد: بهتر است تمام یارانه‌ها در حوزه فرهنگی در یارانه کتاب متمرکز شود زیرا هم جامعیت بیشتری دارد و هم علاقه‌مندان بیشتری در این حوزه وجود دارند که با یارانه کتاب می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.
 
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نیز اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه به ما ثابت کرد که اگر  در حوزه کتاب یارانه بیشتری داشته باشیم مردم از آن استقبال می‌کنند زیرا آن‌ها به دنبال کتاب هستند. همچنین عرضه کتاب به مناسبت‌های مختلف می‌تواند این فرصت را برای دست‌اندرکاران کتاب ایجاد کند که به انتشار کتاب دلگرم شوند تا ما شاهد رواج فرهنگ مطالعه بیش از پیش در میان مردم باشیم.
 
ناصر مقدم در پایان درباره استقبال مردم استان البرز از طرح‌های فصلی در دوره‌های پیشین گفت: ما همواره در دوره‌های قبل از استان‌های پیشرو بودیم و امیدوارم زمستانه کتاب که این روزها در حال برگزاری است نیز بار دیگر با اقبال خوب مردم روبه‌رو شود زیرا با توجه به قیمت بالای کتاب فرصتی است تا هم کتابفروشان کتاب‌های خود را بفروشند و هم مردم کتاب‌های جدید را با تخفیف خریداری کنند.
 
 
طرح زمستانه کتاب شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها