یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
زمستانه کتاب مشوق خوبی برای اهل کتاب و کتابخوانی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه در ایام کرونا مردم می‌توانند در زمستانه کتاب با ۲۵ درصد تخفیف کتاب خریداری کنند مشوق خوبی برای اهل کتاب و کتابخوانی است به‌ویژه به تنوع موضوعی و پراکندگی جغرافیایی این اقدام حرکت خوبی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حجت‌الاسلام حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره اهمیت طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، گفت: در هر بازار اقتصادی در دورانی که ما زندگی می‌کنیم پیش‌ از اینکه به فکر تولید باشیم باید به فکر مصرف و محلی باشیم که این کالا عرضه شود وگرنه صنایع شکست می‌خورند و نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
 
وی ادامه داد: قاعدتا در صنعت نشر و کتاب نیز باید به این موضوع توجه داشت و اگر در حوزه کتاب و کتابفروشی بازار مناسبی تعریف نکرده باشیم به شکل طبیعی هر کتابی که چاپ می‌شود به دست مردم نمی‌رسد و بازار نشر متضرر می‌شود.
 
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طر‌ح‌های فصلی فروش کتاب گفت: با توجه به اینکه در ایام کرونا مردم می‌توانند با ۲۵ درصد تخفیف کتاب خریداری کنند مشوق خوبی برای اهل کتاب و کتابخوانی هستند و با توجه به تنوع موضوعی و پراکندگی جغرافیایی این اقدام حرکت خوبی بوده است که در هر دوره استقبال خوبی از آن می‌شود.
 
میرزایی در پایان درباره لزوم توجه به کتابفروشان نیز یادآور شد: صنعت نشر یک زنجیره است و هر جای این زنجیره دچار اختلال شود کل مجموعه به هم می‌ریزد اما پیشخوان و پیشانی زنجیره نشر کتابفروشان هستند که هر چه قوی‌تر کار کنند بقیه حلقه‌ها تحرک و پویایی خوبی خواهند داشت.
 
 
طرح زمستانه کتاب تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه  دارد.   
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها