یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
تقویت جایگاه کتابفروشان از تاثیرات طرح‌های فصلی فروش کتاب است

به‌گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان؛ با تقویت جایگاه کتابفروشان در سطح جامعه به واسطه اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب می‌توانیم به مرور شاهد بازگشایی و فعالیت فروشگاه‌های کتاب در نقاط مختلف کشور باشیم و این موضوع از برکات طرح‌هایی چون زمستانه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با تقدیر از برگزاری طرح زمستانه کتاب، گفت: هر طرحی که بتواند مردم را با کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا کند می‌تواند موثر باشد و باید مورد حمایت قرار گیرد و طرح زمستانه کتاب کمک خوبی به حوزه نشر و جامعه کتابفروشان به‌خصوص در این روزها بکند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراجعان کتابفروشی باید نیاز خود را در این مکان‌ها برطرف کنند گاهی کتاب‌ها موجود نیست و باید ارتباط معنادار و پیوندی بین حوزه نشر و کتابفروشی‌ها وجود داشته باشد تا موضوعات مورد نیاز جامعه توسط کتابفروشان احصا شده و به ناشران و سپس نویسندگان منتقل کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کتابفروشان به عنوان حلقه آخر صنعت نشر تاثیر زیادی در تهیه و تولید منابع مورد نیاز مردم دارند، عنوان کرد: از سوی دیگر با توجه به تخفیفی که در طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) برای خریداران کتاب وجود دارد مردم به سمت این مراکز می‌آیند و رونقی در میان کتابفروشی‌های سراسر کشور ایجاد می‌شود در نتیجه فعالان این حوزه تقویت می‌شوند.
 
معتمدی در پایان گفت: با تقویت جایگاه کتابفروشان در سطح جامعه به واسطه اجرای چنین طرح‌هایی می‌توانیم به مرور شاهد بازگشایی و فعالیت فروشگاه‌های کتاب در نقاط مختلف کشور باشیم و این موضوع از برکات طرح‌هایی چون زمستانه کتاب است.
 
طرح زمستانه کتاب تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها