یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کتابفروشان قم از زمستانه کتاب استقبال کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با شروع فراخوان زمستانه کتاب کتابفروشان از این طرح استقبال کردند و از آنجایی که امسال نمایشگاه استانی نداشتیم طرح زمستانه با استقبال خوب و بیشتری از سوی مردم و کتابفروشان روبه‌رو شده است.

سید‌موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به طرح زمستانه کتاب گفت: یکی از دغدغه‌هایی که همیشه بعد از برپایی نمایشگاه کتاب در تهران و استان‌ها وجود داشت این بود که در این چرخه باید کتابفروشان را ببینیم و در واقع حمایت از نشر با حمایت از کتابفروشی‌ها کامل می‌شود.
 
وی در این زمینه ادامه داد: همیشه این خلاء در نمایشگاه‌ها وجود داشت که کتابفروشان به‌عنوان حلقه رابط ناشران و مردم هستند در آن حضور نداشتند و طی سال‌های اخیر با تدبیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) توانسته است این خلاء را پر کند.
 
 کاشانی با اشاره به مهمترین کاربرد این طرح‌ها توضیح داد: یکی از مهمترین این کاربردها این بوده کتابفروشان را وارد چرخه تامین کتاب مردم می‌کند و از سویی مخاطب به دلیل نزدیک بودن به کتابفروشی راضی است و هم کتابفروش که می‌تواند کتابش را به مردم عرضه کند.
 
به گفته وی، اجرای چنین طرح‌هایی در کل به نفع مجموعه صنعت نشر و ناشران و مولفان می‌شود و اجرای آن طی سال‌های اخیر تاثیر زیادی در فعالیت همه دست‌اندرکاران این حوزه گذاشته است.
 
 کاشانی با اشاره به فعالیت استان قم در این طرح‌ها گفت: از آنجایی که قم یکی از قطب‌های نشر کشور است، هم مردم و هم کتابفروشان از طرح‌های فصلی استقبال کرده‌اند و معمولا قم از شهرهای برتر در این طرح‌ها بوده و کتابفروشان نیز رتبه‌های دوم و سوم را داشتند.
 
 وی تاکید کرد: امیدواریم با تعمیم و گسترش این طرح‌ها در طول سال به بهانه‌های مختلف بتوانیم برنامه‌ریزی و حمایت بیشتری از کتابفروشان داشته باشیم و با پیش‌بینی برنامه‌های دیگر ظرفیت‌هایی را برای حمایت از کتابفروشان ایجاد کنیم.
 
سید‌موسی حسینی کاشانی همچنین درباره ظرفیت‌های استان قم در زمستانه کتاب گفت: با شروع فراخوان زمستانه کتاب، کتابفروشان از این طرح استقبال کردند و از آنجایی که امسال نمایشگاه استانی نداشتیم طرح زمستانه با استقبال خوب و بیشتری از سوی مردم و کتابفروشان روبرو شده است.
 
طرح زمستانه کتاب تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها