یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
«"ما" در جنگ "مادر" صلح» و «رد پای نی نی نو»رونمایی می‌شوند

کتاب «"ما" در جنگ "مادر" صلح» و «رد پای نی نی نو» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دومین برنامه «کتاب ماه» در فرهنگ‌سرای خانواده رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای خانواده؛ کتاب «"ما" در جنگ "مادر" صلح» و «رد پای نی نی نو» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دومین برنامه «کتاب ماه» روز دوشنبه 11 اسفندماه ساعت 11 در فرهنگ‌سرای خانواده رونمایی می‌شود.

در این برنامه زیبا برجی فلاح(نویسنده)، مهدی جمالی(کارشناس مجری)، شیوا مقدم(رییس فرهنگ‌سرای خانواده)، میلاد رمضانی ورجاوند، شادی کارآیین و هلیا نصرالهی (نمایشنامه خوان) حضور دارند.

نمایشنامه «رد پای نی نی نو» برگزیده ششمین جشنواره تئاتر شهر با موضوع کودک و خانواده است و بیشتر دغدغه‌های کودک شهرنشین را بیان می‌کند؛ درست است که نمایش با محوریت اصلی فرزند دوم پیش می‌رود اما در روند داستان به موضوعات بسیاری چون روابط بین اعضا خانواده، استفاده ازفضای مجازی، غذا خوردن کودک، آداب معاشرت و.... نیز اشاره می‌شود.

نمایشنامه  «"ما" در جنگ ، "مادر" صلح » در واقع یک نمایشنامه ضد جنگ با رویکرد صلح است و بیشتر به دغدغه کودک برای رسیدن به صلح با خود اشاره دارد هدف و پیام نمایشنامه این است که صلح از درون انسان، خانه و خانواده شکل می‌گیرد و تا زمانی‌که انسان‌ها با محیط اطراف خود به صلح نرسند هیچ جنگی خاتمه نمی‌یابد.

زیبا برجی فلاح(نویسنده کتاب) هدف خود را در نگارش این متون اینگونه بیان می‌کند: هدفم نوشتن دغدغه‌های کودک آپارتمان نشین و امروزی است و به نظر باید از موضوعاتی بدیهی تر از مشکلات و دغدغه‌های کودکان و نوجوانان نوشت و آن‌ها را بیان کرد، موضوعاتی چون خانواده، جامعه و کنش‌ها و واکنش‌هایی که کودک در جهان بزرگتر با آنها روبه‌رو می‌شود.

این کتاب در برگیرنده دو نمایشنامه با محوریت کودک و خانواده است و در زمستان 1399 با 82 صفحه  از سوی انتشارات اوستای پارسیان به چاپ رسید.

زیبا برجی فلاح متولد سال ۱۳۶۷ نویسنده، شاعر و کارگردان حوزه تئاتر کودک و نوجوان، مربی تئاتر و مدرس در حوزه نمایش خلاق است و از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به مربیگری نمایش خلاق و قصه‌گویی برای کودکان و خردسالان، صداپیشگی و عروسک گردانی تئاتر و تلویزیون اشاره کرد کارگردانی نمایش ردپای نی نی نو که برنده 5 جایزه از ششمین جشنواره تئاتر شهر تهران بوده است و نویسندگی نمایشنامه‌هایی چون سفر به شهر قصه‌ها، خانه جادوگر، هدیه اسرارآمیز، عینک سحرآمیز و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه یاد شده می‌توانند (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) به خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها