شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
طرح‌های فصلی فروش کتاب عامل رونق دوباره به کتابفروشان

ابراهیم بالاپژوه بیان کرد: طرح‌ها فصلی فروش کتاب در چند سال گذشته چه از نظر کمی و کیفی و چه از نظر ضریب نفوذش بین مردم و میزان شناخت مخاطبان از این طرح‎ها رشد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، ابراهیم بالاپژوه مدیر کتابفروشی «شهر کتاب مشهد» در استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با  روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به این که در تمامی طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، از اولین آن تا طرح زمستانه کتاب 99 شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب بسیار خوب است و رونقی برای ناشران و کتابفروشان به شمار می‌آید. همچنین طرح‌ها فصلی فروش کتاب در چند سال گذشته چه از نظر کمی و کیفی و چه از نظر ضریب نفوذش بین مردم و میزان شناخت مخاطبان از این طرح‎ها رشد خوبی داشته است.
 
 
وی افزود: طرح‌های فصلی فروش کتاب تاثیر خوبی دارد از این رو که اکنون دیگر مردم به آن عادت کردند و همیشه در پی مدت زمان اجرای آن در هر فصل هستند. به نظر من این ایده به همه صنف کتاب از ناشر و موزع گرفته تا کتابفروش و مردم کتابخوان کمک می‌کند.
 
 
او همچنین عنوان کرد: البته زمانی که طرح‌های فصلی فروش کتاب با مناسبت‌های خاص مقارن شود می‌تواند نفوذ بیشتری داشته باشد. به عنوان نمونه طرح پاییزه کتاب که همزمان با هفته کتاب برگزار شد خوب است.
 
 مدیر کتابفروشی «شهر کتاب مشهد» با اشاره به این که میل خانواده‌ها به تهیه کتاب برای فرزندان خود بیشتر شده است، اظهار کرد: خانواده‌ها احساس نیاز و اهمیت توجه به تهیه کتاب برای کودک را درک کرده‌اند و اکنون در تلاش هستند فرزندان خود را اهل مطالعه تربیت کنند و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد و در 10 سال آینده با قشر کتابخوان روبه رو شویم.
 
 
وی ضمن بیان این که امسال برای اولین‌بار طرحی با عنوان زمستانه کتاب داریم، بیان کرد: تا پیش از این طرح عیدانه یا بهارانه برگزار می‌شد و اکنون که نزدیک به عید است اجرای آن می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد. از اسفند سال گذشته که با بیماری کرونا مواجه شدیم تاکنون این بیماری تاثیر مثبتی بر فروش کتاب به ویژه در ماه‌های ابتدایی سال گذاشت. به واقع بسیاری از افرد ترجیح دادند اوقات فراغت خود را با مطالعه کتاب پر کنند. گمانم در این برهه نیز با توجه به تعطیلات عید و این که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل وجود بیماری کرونا نمی‌توانند مسافرت کنند استقبال از طرح زمستانه کتاب افزایش یابد.
 
 
بالاپژوه در پایان گفت: مخاطبانی که قصد بهره از طرح زمستانه کتاب را دارند، لطفا روزهای آخر طرح به کتابفروشی‌ها مرجعه نکنند، با توجه به محدودیت اعتباری که هر فروشگاه برای تخفیف دارد اگر در روزهای اول خرید خود را انجام دهند بهتر خواهد بود.
 
 
طرح زمستانه کتاب از نهم تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها