شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
طرح‌های فصلی خرید کتاب قطعات پازل دسترسی آسان و ارزان مردم به کتاب است

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تلاش برای انتشار، توزیع و عرضه درست، ارزان و آسان کتاب به مردم قطعات پازلی است که به رشد و بالندگی کشور کمک می‌کند و طرح‌های فصلی خرید کتاب نیز از قطعات این پازل به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام  و المسلمین جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به لزوم حمایت از کتابفروشان در قالب طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها‌(طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: ملاک تعقل و علمیت یک کشور میزان مطالعه روزانه آن‌هاست و این دقایق میزان فهم و فرهنگ و مسایل عقلانی و فرهنگی را نشان می‌دهد و هرچه بتوانیم با استفاده از طرح‌های حمایتی مردم را به سمت کتاب سوق بدهیم موجب بالندگی و رشد استعدادها و بالا بردن سطح علمی و فرهنگی مردم می‌شویم.
 
 
وی افزود: کتاب یک ضرورت برای انسان‌ها است و در این میان تلاش برای انتشار، توزیع و عرضه درست، ارزان ‌و آسان کتاب به مردم قطعات پازلی هستند که به رشد و بالندگی کشور کمک می‌کنند و طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) نیز ازجمله قطعات این پازل است.
 
 
نیک‌بین با بیان اینکه به هر طریقی که بتوانیم مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنیم یک اقدام مثبت است، عنوان کرد: این اقدامات می‌تواند در قالب طرح‌های حمایتی در طول فصول مختلف باشد و تجربه دوره‌های مختلف این طرح‌ها و استقبال مردم و کتابفروشان نشان‌دهنده اهمیت آن است.
 
 
وی تاکید کرد: کارهای حمایتی و ضربتی موجب می‌شود که مردم جامعه به سمت کتاب تشویق و ترغیب و توجه‎شان به سمت این کالای فرهنگی جلب ‌شود.
 
 
او با طرح این موضوع که کتاب یک کالای فرهنگی است که نیاز به معرفی دارد، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی کارکردهای خوبی برای جامعه مردمی و جامعه نشر دارد و از آنجایی که یارانه‌ای هم برای آن در نظر گرفته شده، توانسته است اثرگذار باشد.
 
 
جواد نیک‌بین در پایان گفت: باید شرایطی فراهم شود که کتابفروشی‌ها به عنوان پاتوق افراد کتابخوان شناخته شود و در همه شهرها و شهرستان‌ها به وفور باشند و در این صورت می‌توانیم ترویج و توسعه نشر و کتابخوانی را داشته باشیم.
 
 طرح زمستانه کتاب از نهم و تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها