شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
تزریق بودجه و یارانه به کتابفروشان در کل بدنه صنعت نشر اثر دارد

صابر سهرابی گفت: امیدوارم اجرای طرح‌های فصلی کتاب مستمر باشد و بودجه‌ و یارانه‌هایی که برای طرح‌های فصلی پیش‌بینی شده است همچنان به کتابفروشان تزریق شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) را یکی از موفق‌ترین طرح‌های حمایتی دانست و گفت: در دوره‌های گذشته بخش عمده کتابفروشان استان فارس در این طرح‌ها حضور داشتند و موجب رضایت اصحاب فرهنگ و هنر استان بود و بسیاری از فعالان این حوزه به دنبال تمدید و افزایش سرانه آن بودند.
 
 وی افزود:‌ اجرای طرح‌های فصلی رونق‌بخشی‌ را به همراه داشته است؛ بخصوص در این برهه زمانی که کرونا موجب شده به دلیل رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی کمتر بیرون بیاییم و بیشتر در خانه باشیم رضایت مردم را به دست آورده است.
 
سهرابی با بیان اینکه استقبال مردم و کتابفروشان از طرح‌های فصلی خرید کتاب رشد خوبی داشته است، عنوان کرد: با توجه به استقبالی که مردم از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشتند، شاهد تغییر الگوی رفتاری مردم در خریداری کتاب هستیم زیرا در مدت یکسال اخیر زیست‌بوم آن‌ها تغییر کرده و خریدهای آنلاین در حوزه فرهنگی و اقتصادی رشد داشته است.
 
وی یادآور شد: اجرای طرح‌های فصلی مثل زمستانه کتاب که این‌ روزها شاهد برپایی آن هستیم و اختصاص یارانه موجب ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم جامعه شده است و ما به اهداف کلان در حوزه تخصیص یارانه نزدیک شده‌ایم.
 
 سهرابی با اشاره به پایتخت کتاب بودن استان فارس نیز گفت: امسال ما پایتخت کتاب بودیم و این موضوع برای سال آینده هم تمدید شد، در این میان مردم فارس انتظار دارند که بتوانیم فعالیت‌های مستمر و چشمگیری داشته باشیم و به نظرم اجرای طرح‌های حمایتی می‌تواند کمک خوبی به مردم باشد.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم اجرای این طرح‌ها مستمر باشد، ادامه داد: امیدوارم بودجه‌هایی که برای طرح‌های فصلی پیش‌بینی شده است همچنان به کتابفروشان تزریق شود تا نتایج و اثر آن در کل بدنه صنعت نشر جاری و ساری شود و ما شاهد نتایج و برکات آن باشیم.
 
سهرابی در پایان گفت: دولت طی سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و کتابخوانی سنگ تمام گذاشته و با پیش‌بینی طرح‌ها و برنامه‌های مختلف تلاش کرده است با توجه به توان اقتصادی مردم با تزریق یارانه فرهنگ کتابخوانی را ارتقا دهد تا سرانه مطالعه افزایش پیدا کند.
 
طرح زمستانه کتاب از نهم تا شانزدهم اسفند‌ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها