شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
اختتامیه دومین دوره مسابقه خودنویس برگزار شد

اختتامیه دومین دوره مسابقه نشرسرای خودنویس با اعلام برندگان و برگزیدگان خود در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی روز جمعه هشتم اسفند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این مراسم که با حضور جمعی از نویسندگان، داوران، مربیان و اهالی ادب و هنر برگزار شد، با سخنرانی میرشمس الدین فلاح هاشمی، مدیر نشرسرای خودنویس، موجودیت خود را به صورت جدی و رسمی اعلام کرد. 

فلاح هاشمی در آغاز ضمن مروری بر فعالیت دو سال اخیر خودنویس که من بعد نشرسرای خودنویس نامیده می‌شود گفت: همواره اعتقاد داشته‌ام که در اقصا نقاط کشورم استعدادهای خوبی نهفته است که به خاطر عدم وجود امکانات (کارگاه های آموزش داستان نویسی و ...) هیچ وقت کشف نشده‌اند. لذا ماموریت اصلی خودنویس این شد که این استعدادها کشف شوند و سپس تحت تعلیم مربیان کارکشته و متعهد پرورش یابند. بی‌گمان این حرکت در آینده سبب معرفی نویسندگان نوقلم و خوش آتیه را به همراه خواهد داشت؛ و این می تواند جریان نویی را در ادبیات کشور رقم بزند. ایشان اذعان کردند که خودنویس ایمان دارد و متعهد است که هرساله چند نویسنده خوب تحویل جامعه ادبی کشور بدهد. 

وی در ادامه تأکید کرد که طی این مسیر دشوار جز با مساعدت و یاری نهادها و موسسات فرهنگی کشور میسّر نمی‌شود.

در  این مراسم ضمن رونمایی از سایت خودنویس WWW.KHODNEVIS.IR  از پنج اثر منتشرشده نشرسرای خودنویس (میرزامقنی گورکن، تنها در سامسون، دوربرگردان، نیمه های راه، کلمات علیه کرونا) رونمایی شد.

در این اختتامیه - که با اجرای سرکار خانم مژده لواسانی همراه بود- عنوان شد که ایشان سفیر نشرسرای خودنویس در کشف و معرفی استعدادهای نویسندگی و گویندگی در سرتاسر کشور هستند. 

حُسن ختام این مراسم اهدای جایزه و تقدیرنامه به نفرات برگزیده (با داوری حبیب یوسف زاده، محمدرضا شرفی خبوشان و آناهیتا آروان) بود؛ بدین شرح:
نفر اول، آقای مهدی ناظری از تهران
نفر دوم، آقای محمد عربی از کاشمر
و نفر سوم، خانم قدسی خان بابایی از قم  
بیش از ده نفر نیز مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند. 

در این مراسم آقایان سیدصالحی (رئیس هیات مدیره نشر صاد)، صفایی‌نژاد (مدیر عامل نشر صاد)، خسرو باباخانی، هادی خورشاهیان، احسان رضایی، آقایی، حبیب یوسف‌زاده و جمعی دیگر از نویسندگان و هنرمندان کشور حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها