جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
برگزاری طرح فصلی فروش کتاب ضروری است

سید حسین زارع حسینی ضمن بیان این که طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشی‌ها ضروری است، اظهار کرد: طرح زمستانه کتاب با خرید شب عید مردم تداخل پیدا کرده است اما به گمانم استقبال خوب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ سید حسین زارع حسینی مدیر کتابفروشی «کمال‌الملک» تهران، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح فصلی فروش کتاب گفت: اگر در کل نگاه کنیم متوجه می‌شویم طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) خوب بوده و برگزاری آن برای کتابفروشی‌ها ضروری است و خود ما  نیز وارد عمل می‌شویم تا در ایام برگزاری طرح مردم را راغب به مشارکت و خرید کتاب کنیم. 

وی ضمن بیان این که زمان برگزاری طرح زمستانه کتاب با خرید شب عید مردم تداخل پیدا کرده است، عنوان کرد:  این امر کار را کمی سخت می‌کند و اما کسی که عشق کتاب را دارد همچنان در پی تهیه و خرید آن است. اما به گمانم استقبال خوب خواهد بود.

او با اشاره به فروش برخی از کتاب‌ها در نرم‌افزار‌ و سایت‌های مختلف اظهار کرد: در برخی موارد مشتری برای خرید کتاب به کتابفروشی مراجعه می‌کند و پس از مواجهه با قیمت کتاب از تخفیفات سایت‌ها و نرم‌افزار‌های مختلف سخن می‌گوید که گاها تا 50 درصد نیز می‌رسد. سوال این است که این برنامه‌ها تا چه اندازه از فروش کتاب سود کرده‌اند که اکنون آن را با این میزان تخفیف ارائه می‌کنند؟

سید حسین زارع حسینی در پایان گفت: به نظر من باید قانونی وجود داشته باشد که تخفیف بیش از بیست درصد ارائه نشود؛ به واقع این موارد ضربه بزرگی به کتابفروشی‌ها وارد می‌کند که امیدوارم با برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب تا اندازه‌ای از آن جلوگیری و از مشکلات کتابفروشی‌ها کاسته شود.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها