جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
طرح زمستانه کتاب؛ جان تازه به کتابفروشی‌ها

محمدجعفر کمالی آشتیانی با اشاره به این که طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) جان تازه‌ای به کتابفروشان کل کشور می‌دهد، گفت: با توجه به این که طرح‌های قبلی موفق بود به جز این که کتابفروشان برای برگزاری طرح روزشماری می‌کنند مخاطبان نیز منتظر اجرای طرح فروش کتاب در هر فصل از سال هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ محمدجعفر کمالی آشتیانی، مدیرمسئول انتشارات و مدیر کتابفروشی «کمال اندیشه» تهران در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح زمستانه کتاب اظهار کرد: طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) جان تازه‌ای به کتابفروشان کل کشور می‌دهد؛ همچنین با توجه به این که طرح‌های قبلی موفق بود به جز این که کتابفروشان برای برگزاری طرح روزشماری می‌کنند مخاطبان نیز منتظر اجرای طرح فروش کتاب در هر فصل از سال هستند.

وی افزود: با توجه به این که کتابفروشی کمال اندیشه در شهر تهران قرار دارد و کتابفروشی‌های دیگری نیز در سطح شهر مشغول فعالیت هستند و درکل دسترسی به کتاب راحت‌تر است، مردم همیشه درخصوص زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب سوال می‌کنند؛ از این رو به گمانم مردم در شهرهای کوچک کشور که دسترسی به کتاب کمی سخت است انتظار بیشتری برای شروع این طرح‌ها می‌کشند.
 
مدیرمسئول انتشارات کمال اندیشه همچنین بیان کرد: در یک سال اخیر با وجود بیماری کووید 19 در کشور و با توجه به این که خانه کتاب و ادبیات ایران بسترهای مناسبی از جمله پنل پستی و تسهیلات خوب برای ارسال کتاب و ... را برای کتابفروشان در نظر گرفته است این طرح‌ها به خوبی اجرا شده و مخاطب نیز از آن استقبال کرده است.

او در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر نیز کتابفروشان متوجه شدند که فعالیت‌شان با فضای مجازی عجین شده است و همین امر سبب شده هم مخاطب، هم کتابفروش و هم خانه کتاب و ادبیات ایران از مسیر فراهم شده به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

محمدجعفر کمالی آشتیانی ضمن اشاره به این که فکر نمی‌کنم کرونا بر فروش کمتر کتابفروشان اثر گذاشته باشد، در پایان گفت: قیمت کتاب‌ها در سامانه به روز نیست و با قیمت کتاب در کتابفروشی‌ها متفاوت است؛ همچنین اعتبار که به کتابفرشی‌ها تعلق می‌گیرد کم است و در روزهای آخر ایام برگزاری طرح فصلی فروش کتاب میزان اعتبار کتابفروشی به اتمام می‌رسد و ای کاش این مقدار کمی افزایش داشته باشد.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها