جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
طرح فصلی فروش کتاب عاملی برای حفظ مخاطب کتابخوان

ابراهیم فرازمند اطهار کرد: تا زمانی که کتابخوان‌ها نباشند، بودن کتابفروش، پخش‌کننده و ناشر معنا پیدا نمی‌کند، خطر بزرگ از دست رفتن کتابخوان‌ها مطرح است و به همین جهت باید هرکاری که لازم است برای حفظ آن‌ها انجام دهیم.

یه گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ابراهیم فرازمند مدیر کتابفروشی «فرازمند» رشت، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح‌های فصلی فروش کتاب عنوان کرد: به واقع هدف خانه کتاب و ادبیات ایران از ابتدا جهت برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) این بود که کتابفروشی‌ها در شهرها، محله‌های کوچک و مراکز استان‌ها که حلقه وصل بین کتاب و کتابخوان بودند حفظ شوند؛ از این رو که کتابفروشی‌ها رو به تعطیلی بودند این طرح‌ها دیده شد.

او با اشاره به این که در وهله اول اجرای این طرح‌ها به کتابخوان‌ها کمک کرد، گفت: در خصوص کتابفروشی خودمان می‌توانم بگویم مردم بسیاری زیادی برای تهیه کتاب‌های غیر درسی به کتابفروشی فرازمند مراجعه می‌کنند؛ البته اساسا ما کتاب درسی ارائه نمی‌دهیم و این طرح‌ها نیز به این گروه از آثار اختصاص پیدا نمی‌کند، اما مراجعه مردم بسیار بیشتر از میزان اعتباری است که به کتابفروشی ما تعلق می‌گیرد، از طرفی هم وقتی زمان برگزاری طرح فصلی فروش کتاب را به مردم اعلام می‌کنیم اعتبار ما در همان روزهای نخست به اتمام می‌رسد. 

مدیر کتابفروشی فرازمند افزود: علت مراجعه زیاد مردم به این کتابفروشی نیز از این روست که دیگر کتابفروشان استان ما تمرکز چندانی بر کتاب‌های عمومی و غیر درسی ندارند. ولی به هر حال برگزاری این طرح برای افراد کتابخوان بسیار مفید و موثر است.

او همچنین تصریح کرد: به واقع تا زمانی که کتابخوان‌ها نباشند، بودن کتابفروش، پخش‌کننده و ناشر معنا پیدا نمی‌کند، خطر بزرگ از دست رفتن کتابخوان‌ها مطرح است و به همین جهت باید هرکاری که لازم است برای حفظ آن‌ها انجام دهیم.

وی درباره طرح زمستانه کتاب عنوان کرد: ما اکنون پیش از برگزاری طرح زمستانه کتاب سفارش‌گیری انجام می‌دهیم، یعنی به کتابخوان‌ها اطلاع می‌دهیم تا کتاب‌های درخواستی خود را اعلام کنند و ما بتوانیم آن را تهیه کنیم تا در ایام طرح زمستانه کتاب آثار مختلفی را طبق سلیقه مخاطب عرضه کنیم.

ابراهیم فرازمند در پایان گفت: طبق آمارهای بدست آمده از این طریق، تا اکنون استقبال مخاطبین خوب بود؛ البته باید گفت اصولا وضعیت کتاب‌خوان‌های گیلان خوب است و در این دوره نیز کاهشی احساس نکردم.  البته ما تدابیری اندیشیدیم تا حد ممکن از حضور و تجمع مردم در کتابفروشی بکاهیم.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها