پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کرونا سبب استقبال مردم از کتاب شد

دیاکو خیری اظهار کرد: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه مردم در شهرها و خانه‌های خود سبب استقبال مردم از کتاب شد؛ از این رو به گمانم امسال نیز اجرای طرح زمستانه کتاب در اسفندماه بسیار مناسب است و با توجه به تعطیلی ایام عید مردم کتاب بیشتری تهیه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دیاکو خیری مدیر کتابفروشی «ایرج» در اسلامشهر، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح زمستانه کتاب عنوان کرد: مردم اسلامشهر جزو قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند و اصولا قدرت خرید کمتری به نسبت دیگر اقشار جامعه دارند از این رو در ایام برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) بیشتر به کتابفروشی‌های این محل مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ما پس از آگاهی از زمان برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی می‌کنیم؛ آن‌ها نیز در پی تهیه لیستی برای خرید کتاب مورد نیاز خود برمی‌آیند تا در ایام طرح آن‌ها را خریداری کنند؛ با توجه به تخفیفی که به مردم داده می‎شود آن‌ها می‌توانند در برخی موارد یک کتاب دیگر نیز تهیه کنند. به واقع با این کار مخاطب ترغیب می‌شود کتاب بخرد.

او با اشاره به این که برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) به مردم القا می‌کند که برای آن‌ها ارزش قائل هستیم، گفت: اما نقطه ضعفی در این میان وجود دارد و آن میزان تخفیف ارائه شده به مخاطب است؛ به واقع در شرایط کنونی 40 هزار تومان مبلغ کمی است. اگر بودجه افزایش یابد و از طرفی میزان اعتبار کتابفروشی‌ها نیز بیشتر شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

دیاکو خیری در پایان گفت: سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و قرنطینه مردم در شهرها و خانه‌های خود سبب استقبال مردم از کتاب شد؛ از این رو به گمانم امسال نیز  اجرای طرح زمستانه کتاب در اسفندماه بسیار مناسب است و با توجه به تعطیلی ایام عید مردم کتاب بیشتری تهیه می‌کنند.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها