پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
طرح زمستانه کتاب در روند فروش کتاب موثر است

علی میرباقری بیان کرد: طرح زمستانه کتاب در روند فروش کتاب در کتاب‌فروشی موثر بوده و از این رو که مردم را به خرید کتاب تشویق می‌کند خوب و مفید است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی میرباقری مدیر کتابفروشی «کتابسرای تندیس»، در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران درباره طرح زمستانه کتاب اظهار کرد: برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) در کل در روند فروش کتاب در کتاب‌فروشی موثر است اما مردم را به تخفیف عادت می‌دهد. به عنوان نمونه برخی در ماه گذشته کتاب نخریدند از این رو که در طرح زمستانه کتاب آثار مورد نیاز خود را تهیه کنند و این امر در روند توزیع کتاب نیز اثرگذار است و ممکن است کتاب‌هایی که در ایامی خارج از زمان برگزاری طرح‌ها منتشر می‌شوند به خوبی دیده نشوند.

مدیر کتابفروشی «کتابسرای تندیس» همچنین تصریح کرد: با توجه به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در بهمن ماه، بهتر بود طرح زمستانه کتاب در بهار سال آینده و به عنوان عیدانه برگزار می‌شد شاید زمان بهتری بود. ولی در حالت کلی از این رو که مردم را به خرید کتاب تشویق می‌کند خوب است.

او با اشاره به این که سال 99 به دلیل وجود بیماری کرونا، فروش کتاب در بستر فضای مجازی افزایش داشت، بیان کرد: با این که در یک سال اخیر مراجعه مردم به کتابفروشی‌ها کمتر شد اما فروش کتاب از طریق سایر روش‌ها به ویژه در بستر فضای مجازی رشد کرد از این رو که مردم بیشتر در خانه حضور داشتند و اوقات فراغت خود را با خواندن کتاب پر می‌کردند.

علی میرباقری در پایان گفت: این روش خرید مورد استقبال مردم قرار گرفته و به گمانم پس از اتمام طرح نیز مخاطبان خرید کتاب از این روش را ترجیح می‌دهند؛ به همین جهت مراجعه به کتابفروشی به عنوان پاتوق فرهنگی کمتر می‌شود و این امر در درازمدت ممکن است به کتابفروشی‌ها لطمه بزند.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها