چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
مشارکت کتابفروشان استانی تهران در زمستانه کتاب 99 قابل توجه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد: استقبال از طرح زمستانه کتاب ۹۹ در کتابفروشی‌های تهران رشد زیادی داشته است و تقریبا در همه نقاط مختلف شهر تهران و شهرستا‌ن‌ها شاهد مشارکت خوبی از سوی کتابفروشی‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اجرای طرح زمستانه کتاب، گفت: با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و تحت‌الشعاع قرار گرفتن همه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته است در قالب طرح‌های مختلف موضوع کتاب و کتابخوانی را برجسته کند و کارهای مختلفی انجام دهند.
 
وی ادامه داد:‌ در این میان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و استقبال مردم از آن و در ادامه آن برگزاری طرح زمستانه کتاب ازجمله اقدامات مثبتی بود که خوشبختانه دنبال شده است و هدف نهایی آن کمک به زنجیره صنعت نشر است.
 
جاودانی با بیان اینکه تشویق کتابفروشان و پرداخت یارانه به آن‌‌ها ازجمله کارهای ارزشمند همکاران ما است، عنوان کرد:‌ طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) از ابتکارات خوبی است که طی این سال‌ها دنبال می‌شود زیرا از یکسو عدالت فرهنگی در سطح کشور رعایت می‌شود زیرا در همه نقاط کشور همه کتابفروشان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند از سوی دیگر یارانه به همه علاقه‌مندان حوزه کتاب تعلق می‌گیرد.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر اجرای طرح‌های فصلی مثل زمستانه کتاب مخاطبان کتاب را همیشه پویا و فعال نگه می‌دارد، زیرا می‌توانند کتاب‌ها و موضوعات مورد علاقه همچنین تاز‌ه‌های نشر را در کتابفروشی‌ها رصد کنند.
 
جاودانی ایجاد نشاط در میان کتابفروشی‌ها را دیگر کارکرد این طرح‌ها دانست و گفت: کتابفروشی‌های ما با توجه به کسادی اوضاع اقتصادی و وضعیت بازار می‌توانند با کمک این طرح‌ها شادابی خود را حفظ کرده و تحرک لازم را داشته باشند و اگر بتوانیم چنین طرح‌هایی را در حوزه کتاب حفظ کنیم و افزایش دهیم مشارکت بیشتری را از سوی مردم خواهیم داشت و می توانیم جامعه کتابخوان را توسعه دهیم.
 
وی همچنین درباره اجرای طرح زمستانه کتاب در استان تهران توضیح داد: با توجه به پیگیری‌هایی که از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران و همچنین صنف ناشران و کتابفروشان داشتیم، شاهد جنب و جوش بیشتری از سوی فعالان این حوزه بودیم و آمار کتابفروشی‌های تهران رشد زیادی داشته است و تقریبا در همه نقاط مختلف شهر تهران و شهرستا‌ن‌های استان شاهد مشارکت خوبی از سوی کتابفروشی‌ها هستیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه گفت: امیدوارم همراهی کتابفروشان موجب استقبال خوبی از سوی مردم شود. با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم زمانی که مردم به خانه ماندن تشویق می‌کنیم باید خوراک فکری لازم را در اختیار مردم قرار دهیم و اجرای طرح زمستانه کتاب در این زمینه نقش موثری دارد.
 
احد جاودانی در پایان یادآور شد: استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشان داد که مردم علاقه‌مند هستند کتاب خریداری کنند و کتاب می‌خوانند و  در این زمینه پیشنهاد می‌کنم موضوعات مورد توجه مردم شناسایی شود تا در تعامل با ناشران زمینه برای تولید و انتشار این کتاب‌ها بیشتر شود و کل چرخه نشر از آن بهره‌مند شوند.
 
طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها