دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کتاب «از این طرف نگاه کن» در ترکیه منتشر شد

کتاب «از این طرف نگاه کن» به نویسندگی و تصویرگری علی خدایی از سوی انتشارات نار کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «از این طرف نگاه کن» سال ۱۳۹۶ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان فارسی به چاپ رسید.

این کتاب که در سال ۱۳۹۷ نیز از سوی کانون به زبان انگلیسی منتشر شده است، داستان پیدا شدن یک تابلوی عجیب و غریب در جنگل است که حیوانان مختلف سعی می‌کنند تصویر خود را در نقاشی عجیب تابلو پیدا کنند.

کودکان با خواندن این کتاب همراه حیوانات جنگل می‌شوند و تلاش می‌کنند تصویر آن حیوان را در تابلوی نقاشی پیدا کنند.

بر همین اساس به دنبال مذاکره‌های صورت گرفته در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۹۸ میان کانون و موسسه انتشارات نار از کشور ترکیه، قرارداد فروش حق‌نشر (کپی‌رایت) این کتاب در شهریور سال ۹۹ منعقد شد و به تازگی در ترکیه به چاپ رسیده است.

در سال ۱۳۹۲ نیز شش عنوان کتاب  انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی به زبان فارسی از سوی انتشارات نار خریداری و با استقبال کودکان ترکیه مواجه شد.

انتشارات نار که یکی از ناشران شناخته شده کودک و نوجوان در ترکیه به شمار می‌رود، در اواخر سال ۲۰۰۶ و با هدف نشر داستان، رمان، نمایش‌نامه، شعر، زندگی‌نامه، خاطرات و دیگر گونه‌های ادبی برای کودکان و نوجوانان در شهر استانبول تاسیس شد. این انتشارات در سال ۲۰۰۸ از طرف انجمن پژوهش‌های ادبی، هنری و فرهنگی ترکیه به عنوان ناشر برتر در زمینه ادبیات کودک دست یافت. بسیاری از نویسنده‌ها و تصویرگران انتشارات نار، مولفان و هنرمندانی هستند که در سطح بین‌المللی و داخل ترکیه برنده جوایز متعددی شده‌اند.

این ناشر در سال‌های اخیر با حضور در نمایشگاه‌های جهانی، آثار ارزشمندی را به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر کرده است. علاوه بر این، با معرفی آثار نویسندگان همکار، زمینه‌ساز ترجمه و انتشار بسیاری از آثار ترکی به دیگر زبان‌های دنیا شده است.

یادآوری می‌شود تاکنون بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب کودک از سوی این ناشر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها