یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
مراسم رونمایی از کتاب «ولنتاین مبارک ابوبکر»

مراسم رونمایی از کتاب «ولنتاین مبارک ابوبکر»، اثر محمد رسولی در باغ کتاب تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در این نشست که روز گذشته در کافه کر باغ کتاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، جمعی از هنرمندان حوزه سینما و تئاتر و اهالی ادبیات و علاقه‌مندان حوزه کتابخوانی شرکت داشتند که با همراهی و اجرای موسیقی‌های گوناگون خواندگان پاپ به بهانه ولنتاین به یک جشن تبدیل شد تا مهمانان در این اوضاع کسالت بار کرونا، اوقات خوشی را تجربه کنند.

این کتاب به قلم محمد رسولی، به تازگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و در چاپ اول حدود هزار نسخه از آن چاپ شده که از امروز به مناسبت ولنتاین پخش آن در کتابفروشی‌های تهران آغاز شده است. 

در این مراسم سخنرانان به این نکته اشاره کردند که درونمایه و تم اصلی داستان درباره جنگ و صلح است. داستان محوری پس از پی ریزی یک ملودرام عاشقانه بین دو شخصیت اصلی، به موضوع کشتار وسیع حیوانات در زندگی امروز بشری اشاره دارد و پس از آن داستان ما را به سوی جنگ بین آدم‌ها سوق می‌دهد و بر این عبارت کلیدی تاکید دارد که «تا زمانی که کشتارگاه‌های حیوانی وجود دارند، کشتارگاه‌های انسانی نیز وجود خواهند داشت...»

در این خصوص نویسنده پس از توضیحاتی درباره روند شکل‌گیری داستان و مراحل و مشکلات چاپ کتاب، عنوان کرد: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از عکس روی جلد کتاب نترسید. فضای طنز و کمدی که در متن حسی آن جاری است، بی شک دلبسته‌تان خواهد کرد و از مطالعه نگارش سبک پست مدرن آن لذت خواهید برد. هر چند داستان آن یک عاشقانه ناآرام پارسی در پاریس است و درباره حقوق حیوانات، اما خودم هم نمی‌دانم چرا به یکباره پای داعش به آن باز شد. 
 

گفتنی است محمد رسولی فیلمساز است و حدود دو دهه در حوزه کارگردانی فیلم در حوزه مستند و داستانی، آثار گوناگونی را همچون فیلم «هشت» و مجموعه «اشک‌ها و لبخندها» تولید کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها