شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
توجه به کودکان با نیازهای ویژه در کتاب‌ها امیدوارکننده است

سرور کتبی، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان، حضور آثاری برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه را یکی از نقاط مثبت و امیدوارکننده فصل پاییز جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داور فصل پاییز جایزه کتاب ماه و سال گفت: پرداختن به موضوع کودکان با نیازهای ویژه از جمله موضوع‌هایی است که همیشه مغفول مانده است اما در آثار منتخب این دوره مواردی وجود دارد که باید آن را به فال نیک گرفت.

کتبی افزود: یکی دیگر از نکته‌های مثبت و قابل تقدیر این دوره حضور نام‌های جدید و نویسندگان جوان در بین آثار منتخب است که نوید نسل جدیدی از نویسندگان را در این حوزه می‌دهد.

وی برگزاری جایزه کتاب ماه و سال را در ایجاد انگیزه برای نویسندگان، شاعران و ناشران تاثیرگذار دانست و افزود: تداوم برگزاری این جایزه می‌تواند در معرفی آثار بهتر و کاربردی‌تر برای مخاطب بسیار موثر باشد.

داور فصل پاییز جایزه کتاب ماه و سال کانون تاکید کرد: انتخاب آثار یک نویسنده یا شاعر به عنوان اثر برگزیده در جشنواره‌ها و رویدادهای داخلی به امکان حضور آنان در موقعیت‌های بین‌المللی هم کمک می‌کند، ضمن این‌که ناشران برای آثار ترجمه معمولاً سراغ کارهای برگزیده می‌روند. بنابراین برگزاری جایزه کتاب ماه و سال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جنبه‌های مختلف می‌تواند در رشد ادبیات کودک و نوجوان اثربخش باشد.

این نویسنده کودک و نوجوان تبلیغات گسترده را برای این رویداد ضروری دانست و افزود: جایزه کتاب باید صدایش را به گوش همه تولیدکنندگان کتاب برساند و از آن‌ها مشارکت جدی‌ بخواهد.

یادآوری می‌شود ۱۴ اثر، نامزدِ مرحله‌ داوری جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری در فصل پاییز ۱۳۹۹ شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها