پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
«رواق کتاب» در حرم مطهر رضوی برپا شد

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، طرح «رواق کتاب» با رعایت دستور‌‌العمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با ایام‌الله دهه فجر و به منظور گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح «رواق کتاب» با رعایت دستور‌‌العمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برپا شد.
 
جواد هاشمی؛ مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به جزئیات این طرح فرهنگی گفت: به منظور گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و رفع نیازهای فرهنگی زائران، طرح رواق کتاب برای دومین‌بار در صحن قدس حرم مطهر رضوی برپا شده است.
 
وی گفت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این رواق به‌صورت همه‌روزه از ساعت 9 تا 19 پذیرای زائران و مجاوران، فعالان حوزه کتاب، نویسندگان و صاحبنظران است.
 
هاشمی اظهار کرد: برگزاری مسابقه و خوانش کتاب برای کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی و خاطره‌گویی، انجام تبلیغ چهره‌ به‌ چهره کتاب با همکاری استادان و مربیان کودک و نوجوان اداره پاسخ‌گویی حرم مطهر، برنامه حلقه معرفت کتاب و منبر کتاب با حضور کارشناسان دینی، نویسندگان و فعالان فرهنگی ازجمله برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح فرهنگی است.
 
مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه رواق کتاب می‌تواند بستر مناسبی برای حضور نویسندگان و ناشران برای ارائه کتاب‌ها و آثارشان باشد، افزود: اختصاص مکانی برای مطالعه زائران و مجاوران، تولید و ارائه کتاب متناسب با نیازهای زائران و عرضه محتوای غنی به مخاطبان در حرم مطهر رضوی و ... از روش‌هایی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها، زمینه تشویق و ترویج فرهنگ کتابخوانی را فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها