چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
افتتاح  2 کتابخانه عمومی در خراسان رضوی

همزمان با ایام الله دهه فجر و در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی کتابخانه عمومی در شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن خراسان رضوی افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، همزمان با ایام الله دهه فجر و در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آئین افتتاح کتابخانه‌های عمومی «عمیدالملک کندری» شهر کندر خلیل آباد و کتابخانه خیر ساز «مرحوم حاج غلامرضا داوودی بردسکن»، با حضور حجت الاسلام محمد جواد نیک بین، نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی، حجت ‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، فرمانداران، امامان جمعه و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم خلیل آباد در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی عمیدالملک کندری ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: سعادت و بهروزی انسان‌ها در گرو کتاب‌هایی است که مطالعه می‌کنند و این مولفه در کنار دوستان خوب، آینده‌ای همراه با سعادت و موفقیت را برای هر شخص به همراه می‌آورد.
 
حجت الاسلام محمد جواد نیک بین ادامه داد: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با افتتاح کتابخانه و برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب، بهترین اتفاق ممکن را انجام می‌دهند و افتتاح کتابخانه عمومی نیز در منطقه ترشیز کهن، آینده‌ای بسیار خوب و همراه با آگاهی و دانایی را برای جوانان این منطقه رقم خواهد زد.

 وی  کتاب و دوست خوب را دو مولفه برای آینده خوب و درخشان در زندگی انسان دانست و ادامه داد: وصیت نامه امام، بهترین‌کتاب و امام خمینی، رفیق و دوست خوبی بود که توانست نقشه راه زندگی را به مردم نشان دهد و زندگی‌های جاویدانی مانند زندگی شهدا را ایجاد کند.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در شهر کندر خلیل آباد و در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی عمیدالملک کندری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال برای اولین بار در تاریخ این منطقه در سالروز پیروزی انقلاب هدیه‌ای بسیار ارزشمند و فرهنگی به مردم منطقه ترشیز کهن در خلیل اباد و بردسکن تقدیم می شود.

 حجت الاسلام علی اکبر سبزیان انقلاب اسلامی ایران را انقلابی مبتنی بر کتاب و آگاهی و دانایی عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم افتتاح این کتابخانه برای مردم منطقه ترشیز کهن همراه با برکت باشد و در آینده‌ای نزدیک شاهد افتخار آفرینی کسانی باشیم که از این کتابخانه، آگاهی، دانش و علم آموزی را  آغاز کرده‌اند.

وی در مراسم افتتاحیه کتابخانه «مرحوم حاج غلامرضا داودی» در شهرستان بردسکن نیز با تقدیر از محمد حسین داودی، خیریه نیک‌اندیش کتابخانه ساز استان گفت: همت و نیت خیر خیران بزرگ‌اندیش آستان باعث تحقق فرمایش معیار و معمار کبیر انقلاب است که فرمودند سربازان و یاوران انقلاب در گهواره‌ها هستند.
 
وی از کتابخانه‌های عمومی به عنوان فرهنگسرای اجتماعی یاد کرد و افزود: افزایش بودجه فرهنگی کشور در بودجه سال آینده، نویدبخش اتفاقات خوب فرهنگی در کشور است و امیدواریم در آینده با ایجاد کتابخانه‌های عمومی بیشتر با مشارکت خیران، شاهد پرورش و تحویل بزرگان و عالمان و نخبگان از کتابخانه‌های عمومی به جامعه اسلامی باشیم.
 
شایان ذکر است کتابخانه عمومی «عمیدالملک کندری» شهر کندر در شهرستان خلیل آباد با زیر بنای ۲۹۷ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر بر ۹ میلیارد ریال و تجهیزات کتابخوانی ورزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد. همچنین کتابخانه عمومی مرحوم حاج غلامرضا داوودی نیز با اهدای زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۳۵۰ متر مربع از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر بردسکن با اعتبار دولتی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۸۹ آغاز و در سال ۱۳۹۷ به همت محمد حسین داودی خیر نیک‌اندیش شهرستان تکمیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها