چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
یک چاپخانه دیجیتال در کرمانشاه افتتاح شد

یک چاپخانه دیجیتال در کرمانشاه طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، بهزاد مرادی، از طراحان و فعالین حوزه طراحی و چاپ و مسئول چاپخانه «آفتاب» در مراسم افتتاح آن که امروز چهارشنبه (15 بهمن) برگزار شد، گفت: با راه اندازی این چاپخانه موفق به اشتغالزایی 11 نفر به‌طور مستقیم و 30 نفر به‌صورت غیرمستقیم شده ایم که در زمان مناسبت‌های ویژه سال، بالغ بر 50 نفر با این چاپخانه همکاری می‌کنند.

وی گفت: برای راه‌اندازی چاپخانه با استفاده از سرمایه شخصی و بیش از 2 میلیارد تومان، بدون استفاده از تسهیلات دولتی با همکاری دوستان هنرمند و توانمند خود توانسته‌ایم یکی از بزرگترین و مجهزترین چاپخانه‌های استان را راه‌اندازی کنیم که چندین دستگاه جدید از جمله دستگاه چاپ بر روی پارچه برای اولین در کرمانشاه را نیز مورد استفاده قرار داده‌ایم.

مرادی ادامه داد: از جمله دستگاه‌های جدید در این چاپخانه می‌توان به دستگاه چاپ بنر کونیکا اشاره کرد که قابلیت چاپ بنر به اندازه 5 متر و 20 سانتیمتر را داراست.

وی با بیان اینکه فعالیت این چاپخانه در چند قسمت مجزا انجام می‌شود، افزود: مساحت در نظر گرفته شده برای چاپخانه 250 مترمربع و زیرزمینی با وسعت 300 مترمربع است.

مرادی مهم ترین هدف خود را رضایت مشتری اعلام کرد و گفت: به همین دلیل تلاش کرده‌ایم با تشکیل تیم با انگیزه که همگی دارای تجربه در زمینه‌های چاپ و گرافیک هستند چاپخانه‌ای را افتتاح کرده تا بتوانیم از شروع پروسه چاپ در سفارش‌ها نظارت و کنترل داشته باشیم و انتظارات شما را از فرآیند چاپ برطرف کنیم. چاپخانه دارای دستگاه‌های چاپ افست، چاپ دیجیتال و صحافی است و امکان ارائه تمامی محصولات چاپی را داراست.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در سخنانی صنعت چاپ را یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگ و هنر دانست و افزود: این چاپخانه با ظرفیت و قابلیت‌های که دارد می‌تواند کارهای چاپی استان را از استان‌هایی چون قم و تهران بی‌نیاز کند.
 
بهرام فاضلی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق خوشایند برای استان کرمانشاه اعلام کرد: وجود صنعت چاپ در دنیا منشا بسیاری از تحولات اجتماعی به واسطه انتقال دانش و تجارب و بالا رفتن سرعت اطلاع رسانی بوده و تکنولوژی و فن آوری جدید به کمک صنعت چاپ آمده و انجام بسیاری از امور به وسیله چاپ در مدت زمان کوتاه نشان از تحول و پیشرفت صنعت چاپ است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تمام سعی خود را برای حمایت از این جوانان با انگیزه و فعال به کار خواهیم برد و سعی می‌کنیم زمینه دریافت تسهیلات دولتی مناسبی با بهره پایین جهت راه‌اندازی فاز دوم این چاپخانه را فراهم  کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها