دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
«دست های کوچک، مهربانی‌های بزرگ»رونمایی شد

مجموعه سه جلدی داستان‌های «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ»نوشته بنفشه رسولی با موضوع آموزش کار داوطلبانه به کودکان در اصفهان رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)در اصفهان،نویسنده مجموعه داستان‌های «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» در  مراسم رونمایی از کتاب، این مجموعه سه‌جلدی را حاصل تلاش دسته‌جمعی گروهی از فعالان حوزه کار داوطلبانه دانست و گفت: تلاش کردیم مفهوم کار داوطلبانه را در قالب داستان و از سنین کودکی برای کودکان بیان کنیم. چون در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ آموزشی به ثمر نمی‌رسد مگر اینکه در دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود.

بنفشه رسولیان شنیدن و خواندن داستان‌ را یکی از بهترین راهکارها برای آموزش به کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: پیش از این نیز نویسندگی یک مجموعه داستان پنج‌جلدی با نام «مهربانى‌هاى ريزه‌میزه» ویژه گروه سنی "الف" (از پیش‌دبستانی تا دوم دبستان) را بر عهده داشتم که خوشبختانه مجوز رشد را نیز از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرد.

وی افزود: امیدوارم مجموعه سه‌جلدی «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» نیز که ویژه گروه سنی «ب» (سوم و چهارم دبستان) تهیه شده است، مجوز رشد را دریافت کند.
نویسنده مجموعه داستان‌های «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» و «مهربانى‌هاى ريزه‌میزه» ادامه داد: سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان حامی تدوین این کتاب‌ها بود. همچنین در طی مراحل بررسی متون و تصویرگری این دو مجموعه کتاب، نظرات مسئولان اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای ما بسیار کارساز بود که نتیجه آن، چاپ این مجموعه شد.

مرضیه قائدی، تصویرگر کتاب کودک نیز در این مراسم گفت: در مجموعه داستان‌های «مهربانى‌هاى ريزه‌میزه» که ویژه گروه سنی «الف» است از عناصر تصویری بسیار ملموس و نزدیک به زندگی کودکان که در بازی‌های خود با آنها آشنا هستند استفاده شده است.

وی ادامه داد:در مجموعه «دست‌های کوچک، مهربانی‌های بزرگ» ویژه گروه سنی «ب» از عناصر تصویری غیرانسانی استفاده شده چون کودکان این گروه سنی می‌توانستند در جهان کودکانه خود با این عناصر کاملاً ارتباط برقرار کنند.

این تصویرگر کتاب کودک نهادینه کردن فرهنگ همیاری و نوع‌دوستی را هدف تدوین این دو مجموعه کتاب دانست و گفت: این داستان‌ها قابلیت آموزش در مقطع دبستان را دارد چرا که در آنها به کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه کوچک و دسترس اشاره شده که حتی می‌تواند به صورت عملی نیز توسط کودکان تمرین شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها