چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
تخصیص عادلانه غرفه به ناشران با نمایشگاه مجازی محقق شد

حسن ملکیان جبلی با بیان اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب ویترینی به اندازه کل ایران است، گفت: در نمایشگاه کتاب تهران همیشه به‌دنبال یک غرفه ۱۲ متری بودیم اما در نمایشگاه مجازی کتاب شاهدیم عدالت فضا برای عرضه کتاب در میان ناشران رعایت شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حسن ملکیان جبلی، مدیرانتشارات سایه سخن در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و شرایط آن اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیش از سه دهه برگزار شد و معمولا در روزهای اول و دوم مشکلاتی داشت. طبیعی است که در نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه مجازی مشکلاتی باشد اما باید به همه دست‌اندرکاران و فعالان این نمایشگاه خسته نباشید گفت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه موجب شد آثار ناشران به همه نقاط ایران بخصوص نقاطی که طی سال‌های قبل امکان حضور در نمایشگاه را نداشتند برسد و مردم به کتاب و تاز‌ه‌های نشر دسترسی داشته باشند.

ملکیان با ذکر مثالی در این زمینه توضیح داد:‌ آدرس هر فاکتوری را که می‌دیدم نقاط و شهرهای دورافتاده است خیلی خوشحال می‌شدم زیرا ما معتقدیم وقتی یک نفر کتابی را می‌خواند حتما آن را به شخص دیگری می‌دهد یا خواندن آن را پیشنهاد می‌کند و زمانی که کتاب‌ها توسط نمایشگاه‌ها خوب پخش می‌شود موجب خرسندی ناشر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از محاسن اصلی نمایشگاه دسترسی مردم در همه نقاط کشور به کتاب و تازه‌های نشر بود، افزود: حسن دیگر این رویداد هماهنگی شرکت ملی پست با سایت بود و زمانی که مشتری سفارش می‌داد به راحتی آدرس و کد پستی برای او به نمایش در می‌آمد.
 
این ناشر تاکید کرد: از سوی دیگر ما سال‌های زیادی که در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتیم، می‌خواستیم که غرفه دو بر و ۱۲ متری داشته باشیم اما هیچ گاه محقق نشد اما با نمایشگاه مجازی شاهد بودیم که هیچ تبعیضی بین ناشران ایجاد نشده است و عدالت در فضا، میان ناشران رعایت شد و ما ویترینی به اندازه کل ایران داشتیم.
 
 
ملکیان جبلی همچنین ارایه تخفیف ۲۰ درصدی را برای ناشران پرهزینه دانست و در پایان گفت:‌ در کنار همه این‌ها هزینه ارسال و پاکت و جعبه نیز بار مضاعفی بر دوش ناشران قرار می‌داد و امیدواریم در دور آتی نمایشگاه این مشکل در تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت ملی پست برطرف شود.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا دهم  بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir  ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها