چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور به نمایشگاه مجازی کتاب تهران رسید

کتاب «راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به قلم دکتر ابراهیم کارخانه‌ای توسط انتشارات شهیدکاظمی منتتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی انتشارات شهید کاظمی کتاب «راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به قلم دکتر ابراهیم کارخانه‌ای توسط انتشارات شهید کاظمی منتتشر شد.

این اثر  حاصل تلاش های فراوانی است که توسط دکتر کارخانه ای در قالب مقالات و یادداشت ها در رسانه‌ها منتشر گردیده است؛ اما به تازگی بصورت موضوعی و طبقه بندی شده به رشته تحریر در آمده  و تبدیل به کتاب شده است و این اثر جلد نخست آن با موضوع نگاه راهبردی به جهاد علمی، تولید ملی و مجلس در تراز انقلاب و نیز نگاه تحلیلی و انتقادی به عملکردهای مدیریتی و اقتصادی همراه با ارائه صدها راهبرد عملیاتی در حوزه های مختلف می باشد که جهت علاقمندان، پژوهشگران و مدیرانی که به اعتلاء و پیشرفت ایران اسلامی می اندیشند به نگارش در آمده است.

در مقدمه این اثر به  40 پیام از بیانیه‌ی ۴۰ سالگی انقلاب  اشاره نموده است که قسمتی از آن در زیر اشاره خواهیم کرد:
"بیانیه چهل سالگی انقلاب، چشمه زلال و جوشانی است از حکمت نظری و عملی انقلاب در اداره کشور و سندی راهبردی است برای گام دوم انقلاب در دستیابی به قلل رفیع پیشرفت، عزت و اقتدار جهانی ملت ایران که می بایست به همت بلند جوانان مومن، انقلابی، دانا و کاردان با ورود آنان به عرصه های مختلف مدیریتی کشور محقق گردد. از آنجا که بیانیه تفسیری رهبری حکیم و فرزانه انقلاب هرگز نباید در چارچوب سخنرانی ها و میزگردها محصور گردد؛ در ذیل به منظور تسهیل در اجرا، ۴۰ پیام مهم انقلابی و اجرایی از بیانیه مذکور به عنوان نقطه آغاز حرکت و برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن این مهم پیشنهاد می گردد:

۱- افتخار به بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید که با پشت سر نهادن یک چله پرشکوه بدون خیانت به آرمان ها در برابر همه وسوسه هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می رسید از کرامت و اصالت شعارهایش صیانت کرده است.
۲- پیشرانی قدرتمند انقلاب اسلامی همگام با حفظ شعارها و آرمان ها در شرایطی که از دو کانون قدرت شرق و غرب جهان کانون قدرت شرق نابود و قدرت دیگر با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار آن می دهد دست و پنجه نرم می کند.
۳- جاودانگی و استثنایی بودن شعارهای جهانی انقلاب (آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال عقلانیت و برادری )که با فطرت بشر در همه عصرها سرشته است به عنوان امتیاز منحصر به فرد نظام اسلامی در جهان.
۴- پرهیز از تجدید نظر طلبی و انفعال و فاصله نگرفتن از ارزش های آمیخته با دین مردم و دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی.
۵- پایبندی شدید به اصول و حساسیت در مرزبندی با رقیبان و دشمنان انقلاب و طی شدن فاصله میان بایدها و واقعیت ها با حضور نسل جوان، مومن، دانا و پرانگیزه انقلاب.
۶- ایستادگی با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان و دفاع از مظلومان و مستضعفان و پرهیز از افراط گرایی و چپ روی هایی که مایه ننگ بسیاری از قیام ها و جنبش ها شده است.
۷- حراست از انقلاب با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظما (ارواحنا فداه).
۸- اعتقاد به اصل ما می توانیم به عنوان یادگار امام خمینی که ایران را به عزت و پیشرفت در همه عرصه ها رسانید.
۹- ورود مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان و فعالان جوان در همه میدان های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی با جهت گیری تحکیم دین، اخلاق، معنویت و عدالت در عرصه های مدیریتی کشور و با بهره گیری از تجربه ها و عبرت های گذشته و نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی در تحقق الگوی کامل نظام پیشرفت اسلامی.
۱۰- فعال سازی ظرفیت های طبیعی و انسانی کم نظیر کشور که مورد غفلت قرار گرفته است با همت های بلند و انگیزه های جوان و انقلابی.
و...

کتاب «راهبردهای تحول در مدیریت کلان کشور» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در قطع رقعی و 226 صفحه  به قلم دکتر ابراهیم کارخانه‌ای، همزمان با ایام نمایشگاه مجازی کتاب تهران توسط انتشارات شهید کاظمی منتتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها