چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

محمدحسین محبت‌پناه تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی اقدام درست و صحیحی بود و می‌تواند در کنار نمایشگاه فیزیکی به عنوان یکی از ویترین‌های اصلی فروش کتاب در کشور فعال بماند.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدحسین محبت‌پناه، معاون بازرگانی انتشارات مدرسه در گفت‌وگو با روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان این‌که برخلاف ترس اولیه‌ای که وجود داشت تجربه نمایشگاه مجازی کتاب خوب و موفق بود، گفت: ‌ما به‌عنوان انتشارات مدرسه از استقبال مخاطبان از کتاب‌های این نشر بسیار راضی و خوشحال هستیم چون تازه‌های انتشارات به راحتی به دست‌شان می‌رسد.
 
وی ادامه داد: ‌بدیهی است که نمایشگاه مجازی کتاب جای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نمی‌گیرد و لذت دیدار با مخاطبان را با خود ندارد؛ اما با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی اقدام درست و صحیحی بود و می‌تواند در کنار نمایشگاه فیزیکی به عنوان یکی از ویترین‌های اصلی فروش کتاب در کشور فعال بماند.
 
معاون بازرگانی انتشارات مدرسه با اشاره به دلیل استقبال مخاطبان از نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد: عطشی درباره خرید کتاب در جامعه ایجاد شده و از آن‌جایی که شرایط قرنطینه حکم‌فرما بود، مردم به کتاب دسترسی نداشتند و همیشه کورسوی امیدی وجود داشت که شاید نمایشگاه برگزار شود، در این زمینه خیلی از مردم منتظر تهیه و خریداری کتاب بودند.
 
وی یادآور شد: بعد از این‌که مشخص شد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار نمی‌شود و شرایط کرونایی ادامه دارد، عطش مردم به اضافه نیاز روانی آن‌ها به کتاب موجب استقبال زیاد و خرید خوب آن‌ها از نمایشگاه مجازی کتاب شد.
 
این ناشر با طرح این موضوع که ایمن بودن نمایشگاه نیز یکی دیگر از دلایل موفقیت آن به شمار می‌آید، بیان کرد: البته باید گفت که مجری نمایشگاه امن است، خانه کتاب و ادبیات ایران و همچنین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت کار بودند و اداره پست هم به صورت رایگان کتاب ارسال می‌کند؛ همه این مسایل موجب شد تا مخاطبان و خانواد‌‌‌ه‌ها به آن اعتماد کرده و تجربه یک خرید اینترنتی مطمئن، فرهنگی و ایمن را داشته باشند.
 
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود بر تخصصی شدن نمایشگاه مجازی کتاب تاکید کرد و افزود: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مخاطبان با حضور در هر سالن به راحتی می‌توانستند کتاب‌های موضوعی هر بخش را پیدا کنند در این میان اگر نمایشگاه به سمت تخصصی شدن حرکت کند و به عنوان مثال نمایشگاه مجازی کتاب آموزشی یا کودک و نوجوان و سایر حوزه‌ها به صورت جداگانه برگزار شود، موفق‌تر خواهد بود.
 
محبت‌پناه در ادامه گفت: این کار بار اضافی بر روی سایت را هم می‌کاهد؛ تخصصی شدن نکته‌ای است که نباید از آن غفلت کرد.  در کنار آن نیز باید ارائه تخفیف و همکاری با پست ادامه داشته باشد تا مردم با اطمینان بیشتری کتاب خریداری کنند.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از تا دهم بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها