چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
نمایشگاه مجازی کتاب یک قدم رو به جلو است

مدیرمسئول بنگاه ترجمه و نشر پارسه، گفت: معتقدم که هر قدمی به سمت جلو، مثبت است. در شرایطی که شیوع کرونا به همه کسب‌وکارها ضربه زده، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، یک قدم به جلو است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، اسماعیل حسن‌زاده، مدیرمسئول بنگاه ترجمه و نشر پارسه در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اظهار کرد: همیشه نظرم این بود که هر قدمی به سمت جلو، مثبت است، هرچند در گام نخست موفقیت‌آمیز نباشد. از دل هر اتفاق بد، می‌توان به یک چیز خوب رسید. در شرایطی که شیوع بیماری کرونا به همه کسب‌وکارها ضربه زده، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، یک قدم رو به جلو است.
 
 
وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بیش از سه دهه مستمر برگزار شد، باز هم ایراداتی داشت و همه ناشران و مردم ایران نیز امکان حضور در این رویداد فرهنگی را نداشتند. اما نمایشگاه مجازی دسترسی به کتاب را در همه نقاط کشور امکان‌پذیر کرده است.
 
 
این ناشر همچنین گفت: این نمایشگاه در دوره‌های بعد شرایط و بازده بهتری هم خواهد داشت. البته باید فکری هم برای کتاب‌فروشان کرد؛ مثلا در کنار برگزاری نمایشگاه به کتابفروشان یارانه داده شود تا این حلقه مهم زنجیره نشر هم چندان متضرر نشوند.
 
حسن‌زاده با اشاره به کتاب‌های عرضه‌شده از سوی بنگاه ترجمه و نشر پارسه در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیان کرد: در نخستین دوره این نمایشگاه، حدود 650 عنوان کتاب عرضه کردیم و تثریبا 20 عنوان از تازه‌‌های نشر ما نیز به این دوره از نمایشگاه نرسید.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا دهم  بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها