چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی غرب کشور

مدیر‌کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اهدای 4 هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان‌های تحت پوشش این مرکز توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به‌نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، میثاق گودرزی، مدیر ‌کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقویت منابع عمومی و تخصصی و ارتقاء سطح کیفی کتابخانه‌های عمومی استان،‌ بیش از 4 هزار جلد کتاب از تازه‌های نشر به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های تحت پوشش مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اهدا کرده است.
 
وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی از موضوعات متنوع و مختلف در زمینه کودک و نوجوان، کمک درسی، ادبیات، تاریخ، فلسفه، عرفان، بهداشت و دین برخوردار است. همچنین 8 اهداگر برتر اسناد و منابع منطقه غرب کشور مورد تقدیر قرار گرفتند و دو نفر از آن‌ها که بیش از 25 هزار برگ سند نفیس و قدیمی برای نگهداری در آرشیو به مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اهدا کرده بودند؛ با حضور اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سید سعید شاهرخی، استاندار همدان تقدیر شدند.
 
گودرزی عنوان کرد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ اهدا کتاب و اسناد در راستای غنی‌سازی مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و بهره‌مندی اصحاب علم و دانش، 30 تن از اهداگران  منطقه غرب کشور شامل پنج استان شناسایی شدند و 8 نفر از اهداگران منطقه غرب کشور کتاب، اسناد نفیس و قدیمی و تعداد قابل توجهی سند را اهدا کرده بودند، که این تعداد از اهداکنندگان شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
وی افزود: یوسف رجبی، علی اشرف اسفندیاری، حیرت سجاد، پرویز شکری، علی تصویری، ایرج هندسی و امیرحسین فتاحی از اهداگران برتر اسناد و منابع در منطقه غرب کشور بودند؛ که مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
مدیر‌کل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور در ادامه با اشاره به توافق صورت گرفته بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با دانشگاه بوعلی گفت: در دیدار با رئیس دانشگاه بوعلی همدان به‌عنوان دانشگاه مرجع در استان، موارد متعددی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که استفاده از منابع عظیم تاریخی موجود در آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد همدان در پروژه‌های تاریخ پژوهی و پایان‌نامه‌های دانشجویان از این جمله است.
 
وی ادامه داد: بر اساس این توافق پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در رشته‌های مرتبط، به موضوعات تاریخی و سندپژوهی به‌ویژه تاریخ محلی اختصاص خواهد یافت و بر اساس این توافق میلیون‌های برگ اسناد تاریخی موجود در آرشیو ملی ایران در اختیار دانشجویان و تاریخ پژوهان قرار خواهد گرفت.
 
گودرزی بیان کرد: اسناد تاریخی منبع بسیار ارزشمندی برای تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی است که بر اساس توافق صورت گرفته، استادان دانشگاه در راهنمایی و انتخاب موضوعات پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان رشته‌های مرتبط، سند پژوهی و استفاده از اسناد تاریخی را مد نظر قرار خواهند داشت؛ ضمن اینکه نکته‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری در منطقه غرب کشور و استان همدان مورد مطالعه قرار نگرفته و لازم است به‌همت محققان بیش از پیش تبیین و برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان تشریح شود. دانشجویان می‌توانند با راهنمایی کارشناسان مرکز اسناد همدان، به‌صورت کاملا غیرحضوری به منابع موجود دسترسی داشته و اسناد مورد نیاز خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها