سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
نمایشگاه مجازی به‌واسطه دسترسی آسان به کتاب رونق گرفت

مدیرانتشارات آرایان، تبلیغات و عرضه آسان کتاب‌‌ها را از‌جمله مولفه‌های استقبال مردم از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب دانست و گفت: آمار فروش کتاب‌ها نشان‌دهنده استقبال مردم از نمایشگاه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هادی عبدی، مدیر انتشارات آرایان، در گفت‌و‌گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: از دلایل مردم برای خرید در نمایشگاه مجازی کتاب نخست بن‌هایی بود که برای دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده بود، دوم تبلیغ خوب برای نمایشگاه و نکته سوم عرضه آسان و مناسب کتاب‌‌ها براساس جست‌و‌جوی موضوعی در سایت نمایشگاه بود.
 
 
وی افزود: در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب مخاطبان به راحتی می‌توانند کتاب‌ها را بر روی سایت مشاهده کرده، صفحات اول آن را مطالعه و فهرست آن را چک کنند و از میان کتاب‌هایی که در یک موضوع قرار دارد بهترین گزینه را انتخاب کنند.
 
عبدی با بیان اینکه ارسال رایگان نیز یکی دیگر از شاخصه‌ها و ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب به شمار می‌آید، عنوان کرد: از سوی دیگر تخفیف نمایشگاه مجازی امسال ۲۰ درصد بود در حالی‌که کتاب‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تنها ۱۰ درصد تخفیف داشتند و همین موضوع موجب استقبال خوب مردم از کتاب‌ها و ایجاد رونق در نمایشگاه شد.
 
وی یادآور شد:‌ به‌نظرم تاکنون استقبال خوبی از نمایشگاه شده و آمار فروش کتاب‌ها نشان‌دهنده استقبال مردم از نمایشگاه است.   
 
عبدی همچنین درباره اطلاعات و آمار کتاب‌های منتشر شده بر روی سایت نمایشگاه توضیح داد: سایت خانه کتاب و ادبیات ایران سایت جامع و کاملی از آمار کتاب‌های منتشر شده است و اغلب اطلاعات این سامانه به‌روز است مگر اینکه ناشر کوتاهی کرده باشد و اطلاعات کتاب‌های خود را به دلیل عدم اعلام وصول ثبت کرده باشد.
 
وی با بیان اینکه امکان به‌روز کردن قیمت کتاب‌ها ازجمله مزایایی نمایشگاه برای ناشران به شمار می‌آید، گفت: اگر کتابی اختلاف قیمت داشت ناشر با دست باز می‌توانست این اصلاح را انجام دهد و به تناسب وضعیت کنونی قیمت‌گذاری شود.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا هشتم  بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها