سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب در تجربه اول مثبت بود

به‌گفته مدیر بازاریابی انتشارات بوستان کتاب، دسترسی آسان به سایت و کتاب‌ها موجب شد که استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب در تجربه اول خیلی خوب و مثبت باشد و مطمئنم در دوره‌های آتی این استقبال چند برابر خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نادر یزدانی‌نسب، مدیر بازاریابی و فروش انتشارات «بوستان کتاب» در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به تجربه نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب گفت: در این نمایشگاه مراجعه‌کنندگان به‌راحتی توانسته‌اند کتاب مورد نیاز خود را در بستر اینترنت جست‌وجو کرده و خریداری کنند؛ در نمایشگاه فیزیکی امکان جست‌وجوی کتاب، بسیار محدود بود اما در اینجا مشتری به راحتی کتاب را پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر بُن یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یکی از دلایل استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب تهران بوده است و دانشجویان و طلاب استقبال خوبی از این بخش داشتند.
 
یزدانی‌نسب، درباره مزایای نمایشگاه مجازی کتاب برای ناشران نیز توضیح داد:‌ امسال درگیر جمع‌کردن کتاب و حمل و نقل سخت آن به نمایشگاه نبودیم تا در آن‌جا دکورسازی و قفسه‌سازی داشته باشیم  و با حجم زیاد مراجعه‌کنندگان روبه‌رو شویم بلکه به‌راحتی به‌صورت آنلاین یا تلفنی پاسخگوی برخی از سوالات مردم بودیم.
 
وی ادامه داد: دسترسی آسان به سایت و کتاب‌ها موجب شد که استقبال از نمایشگاه در تجربه اول خیلی خوب و مثبت باشد و مطمئنم در دوره‌های آتی نیز این استقبال چند برابر خواهد شد.
 
نادر یزدانی‌نسب درباره ضرورت استفاده ناشران از فضای مجازی توضیح داد: تا مدتی قبل خیلی از ناشران نسبت به فروش اینترنتی و بارگذاری کتاب در سایت‌ مقاومت می‌کردند؛ اما این نمایشگاه مجازی موجب شد ناشران سنتی به سمت مدرنیته شدن حرکت کنند و از بستر و ظرفیت‌های آن برای کارهای خود استفاده کند.
  
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا هشتم بهمن‌ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها